Vekt Økning

castora

Forelsket i forumet
Hvor mye har dere lagt på dere nå til mnd 3?
Jeg er ny i "game" og aner ingenting om hva som er normalt i løpet av hele svangerskapet.
Så er greit å høre hvordan dere andre også har det i forhold til vekt og mnd.

Opp 3 kg her... Og alt har lagt seg rundt magen, så føler meg ganske gravid, selv om det ikke er no baby å se enda, liksom... Men jeg har begynt å gå med store topper (takk, o hellige mote), for føler meg så klumpete i forhold til før.
Jeg vet heller ikke hva som er "normalt", men regner med legen sier i fra hvis jeg legger for mye på meg... eter jo brødskiver som en mann, så er jo ikke så rart... hehe[;)]

Jeg har heldigvis ikke vært noe dårlig, så jeg har jo egentlig bare spist å spist etter behov. merker jo at det går ned mer enn normalt, men håper ikke det blir for mye heller.. Så greit å ha en tråd der vi kan oppdatere hverandre :)

Jeg vet ikke helt hva vekta mi var før jeg ble gravid. Men var på vekta den dagen jeg hadde hatt utskraping etter MA'en i februar. Da hadde jeg ikke spist mer enn 2 brødskiver det siste døgnet. I går når jeg var hos legen, hadde jeg samme vekt som den kvelden. Men tror nok jeg har gått en del opp og ned i mellomtiden.

11 uker på vei og ingen endring her, kanskje gått ned 0,5-1 kg..

Er ikke så flink å veie meg i grunn, men tror jeg har gått opp ca 2 kg. Er ikke så rart, har spist som bare det for å prøve å holde kvalmen noenlunde i sjakk...

held mej på samme vekta enda...men enkelte daga e ej 2-3vannkilo tyngre på kvelden.. spesiellt no i varmen!:)

Hva er vanlig å legge på seg i løpet av et helt svangerskap egentlig?
Har satt meg en grense på max 12kg, å håper å holde den..
Å egentlig komme litt under :p

Er det lett å komme tilbake i sin egentlige figur etter svangerskap?

12 uker på vei, opp 300 gram.

Her er forresten en link til en side som sier noe om "anbefalt" vektøkning i forhold til egen høyde og vekt før svangerskapt. Synes den er litt fin jeg..

http://www.i-am-pregnant.com/encyclopedia/W/Weight-Gain

Se der ja, den var jo genial.
Så får man litt innblikk i det å kan ta seg selv litt i nakke skinnet ved spising også :p

Hadde gått ned 5 kilo fra første kontroll til andre kontroll...Men har litt å gå på fra sist så gjør ingen ting[:D]

Jeg gikk ned 4kg og har ikke lagt på meg de igjen enda..

jeg har gått opp 1,5 kilo..alt ligg vell på magen...har alltid gleda mej til å bli gravid men vekt har alltid vært viktig for meg så ville egentlig ikke begynne å gå opp så fort[&:] jeg er vell 13 uke på vei i dag[:)]

ORIGINAL: castora

Hva er vanlig å legge på seg i løpet av et helt svangerskap egentlig?
Har satt meg en grense på max 12kg, å håper å holde den..
Å egentlig komme litt under :p

Er det lett å komme tilbake i sin egentlige figur etter svangerskap?

Har ikke lagt på meg noe enda.... er nå 14 uker.

Det står vel at gjenomsnittet på vekt er 12 kg. Men normalen ligger på mellom 12-18 kg. Det er så individuelt hva man legger på seg. Jeg la på meg 20 kg i forige svangerskap - og tenkte også at 12 måtte jo være nok! Men den gang ei - det kunne jeg desverre ikke regulere selv [:)] Hadde INGEN problemer med å få av vekta etterpå. Jeg gikk 7 kg under normalvekt, og der er jeg enda (noe jeg i grunnen ikke er helt fornøyd med - for jeg skulle helst hatt et par kg ekstra....)

Jeg trente heller ingenting for å få vekk kg'ene (var i normal bevegelse). Det gikk fint av seg selv. Men tok vel 4-5 mnd.
Er du i god form før svangerskapet kommer du deg fortere etterpå har jeg hørt (?)

Men som sagt dette er veldi individuelt. Alt sammen. [:)] Spis normalt, så blir din vektøkning normal for deg, og ikke noe vanskelig overfaldisk å få vekk etterpå [:)] Du får beskjed på svangerskapskontrollene dersom legen/jm syns vekta blir for høy.

Jeg er jo selv spent på hvor mye jeg legger på meg denne gang, om det blir mer eller mindre enn sist. Morsomt å ha noe å sammenlikne med!

er 12 uker, og har ikke gått opp noe. ikke ned heller.. hehe.. :p

Gikk ned 4 kg i begynnelsen, klarte å komme meg opp 2 igjen men på grunn av varmen har jeg gått ned 1 kg igjen. Gikk ned ca 4 kg de 3 første måndene sist også på grunn av kalme. Men klarte helt fint å legge på meg 12 kilo frem til fødselen. Det er veldig orskjellig hvordan man legger på seg.

Håper vi kan bruke denne tråden utover svangerskapet å sammenligne gjennom alle fasene.
Det er veldig greit å bare høre synes jeg, så man kan sammenligne.
Vet at det er vedlig individuelt alt dette med svangerskap og generelt kropp, men greit å sammenligne alikavell synes jeg.

Merker foresten en del vann i kroppen rundt knærne jeg..
Håper det er pga varmen å at det mulig minsker litt etterhvert som klimaet tilsier det :p Men det spørs da...

Back
Topp