Vekt ØKNING!

Tror jeg har gått opp 2 kilo. Er 12+3. Trener fortsatt en del og maten smaker ikke så godt. Men satser på matlysten kommer tilbake snart, og da satser på kiloene kommer.

Jeg har gått opp ca 3 kg.. Noen dager viser vekta 62,8 og andre dager 64,5. Startet på 60kg. Varierer litt med andre ord.. Men ikke mer enn 5 hvertfall. Tenker å ikke gå opp mer enn 15kg, tror dere det er mulig? Er 15 uker nå..

Jeg har gått opp ca 3 kg.. Noen dager viser vekta 62,8 og andre dager 64,5. Startet på 60kg. Varierer litt med andre ord.. Men ikke mer enn 5 hvertfall. Tenker å ikke gå opp mer enn 15kg, tror dere det er mulig? Er 15 uker nå..

Tror på ingen måte du kan bestemme deg for det.... Det varierer fra gravid til gravid... Noen får 10 kg vann i kroppen mot slutten f.eks.. Det kan man jo ikke gjøre noe med

Tror på ingen måte du kan bestemme deg for det.... Det varierer fra gravid til gravid... Noen får 10 kg vann i kroppen mot slutten f.eks.. Det kan man jo ikke gjøre noe med

Ja jeg skjønner det. Lurte bare på hva som var vanlig siden jeg er førstegangs gravid. Men ja, da er det vel bare å se hva som skjer å tenke at man ikke har noen kontroll på vekta?

Jeg har gått opp 8 kg, startvekt var 58, og veier 66 nå. er 36+4. Så det er mulig ;-) tviler på at jeg kommer til å legge på meg over 7 kg til, da jeg har stått stille et par uker. Bikker vel 10kilo til fødsel.

Jeg har gått opp 8 kg, startvekt var 58, og veier 66 nå. er 36+4. Så det er mulig ;-) tviler på at jeg kommer til å legge på meg over 7 kg til, da jeg har stått stille et par uker. Bikker vel 10kilo til fødsel.
Husker du hvor mye du la på deg til uke 15? :)

Da jeg gikk gravid med min første veide jeg 57,5 da jeg ble gravid. fødte uke 38+2. Jeg gikk opp 18 kg til sammen hele svangerskapet. Så ja det er fult mulig. :) men er ikke noe du kan "bestemme" selv liksom.. :p
Jeg spiste alt nylig, alt fra godis, frukt, mye brus, mat hele tiden osv..
14 av kiloene var borte 3 dager etter fødsel :D mye vann, og ungen veide 3210gr :)

Da jeg gikk gravid med min første veide jeg 57,5 da jeg ble gravid. fødte uke 38+2. Jeg gikk opp 18 kg til sammen hele svangerskapet. Så ja det er fult mulig. :) men er ikke noe du kan "bestemme" selv liksom.. :p
Jeg spiste alt nylig, alt fra godis, frukt, mye brus, mat hele tiden osv..
14 av kiloene var borte 3 dager etter fødsel :D mye vann, og ungen veide 3210gr :)

14 kilo :o det var mye. Ja nei ikke sånn hysterisk på at jeg ikke skal legge på meg, men alt er jo normalt :) spiser også alt mulig :P

14 kilo :o det var mye. Ja nei ikke sånn hysterisk på at jeg ikke skal legge på meg, men alt er jo normalt :) spiser også alt mulig :P
I know.. husker jeg gikk på vekta på fødestua rett for jeg la meg i senga.. så fikk helt sjokk når jeg veide meg dagen vi skulle reise hjem fra sykehuset :o hvor ble alle kiloene av liksom.. Jeg er veldig tynn fra før da, veier ikke særlig nå heller. Sist jeg veide meg var jeg 49 kg :p så jeg håper jeg går endel opp i vekt :)

Ja jeg skjønner det. Lurte bare på hva som var vanlig siden jeg er førstegangs gravid. Men ja, da er det vel bare å se hva som skjer å tenke at man ikke har noen kontroll på vekta?

Jeg tenker i hvertfall det at sunn fornuft er viktig - spis sunt og variert så har man gjort jobben sin ;) så får kiloene komme som de gjør. Sist fikk jeg beskjed av JM om å spise mer siden hun synes det var sunt for meg å ha litt å ta av.. Det var til jul (jeg fikk i april). Jeg spiste ikke spesielt sunt i svangerskapet - helt greit. Gikk totalt opp 11,9 kg! Fikk 4 dager over termin og gutten var 3280gram

Hadde gått opp 6 kilo når jeg var på første kontroll i uke 8 og hadde ikke lagt på meg noe mer når jeg var hos legen for noen uker siden , tror ikke jeg har gått opp så mye mer nå :) men i følge jordmor var det helt normalt at noen la på seg en del i begynnelsen og så stabiliserer det seg senere :)

Jeg har gått opp 5kg og er 13+0. Føler det er veldig mye men håper det stabiliserer seg litt nå! Spiser mye når jeg er kvalm men prøver å skjerpe meg med søtsaker..

Jeg er så spent på vekta mi! Har ikke vekt hjemme, haha! Så blir artig å se hos jordmor på fredag :) samboeren min da her om dagen " spiser du mer nå så eser du ut" Makan :D det er vel meningen, hoho :p

Har gått tilbake til startvekt. Men ikke bekymret for noe enda. Jeg vet det kommer. :)

Snart 15 uker på vei og har gått opp ca 2-2,5:) litt usikker hvor mye jeg la på meg under ivf prosessen, så derfor vanskelig å vite akkurat!

Jordmor veide meg ikke da.. Syntes det var unødvendig å t stort fokus på vekta sålenge jeg var normalvektig og la på meg nok.. Hun vet jeg følger med hjemme, også veier hun nok av og til etterhvert ;)

Last edited:
Back
Topp