Vekt ØKNING!

OverLykkelig <3

*Knøtte i magen*
Desemberglede 2015
Er det flere enn meg som skytes raskt opp i vekt? Synes dette er noe drøyt eg!
Er nå 9+2 etter sist ul, har frem til nå lagt på meg hele 11 kg!!! :-/
Jordmor sier jeg ikke er over noen grense, men uansett.. Såå tidlig!

Oi, det hørtes litt mye ut..?

Ikke gått opp et gram. Men kanskje du er en av dem som legger på deg i starten og ikke noe særlig resten av svangerskapet? Håper for din del at det ikke vedvarer i det tempoet der, og at det som er kommet bare er vann. :)

Tenker også utgangspunkt er litt viktig her. Er du undervektig er ikke høy vektoppgang i seg selv farlig, så lenge den er innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig..

Jeg har ikke gått opp noe enda, men er fortsatt kvalm og uggen med dårlig matlyst. Regner med at vekta øker raskt når jeg får tilbake matlysten :D

Synes selv det er mye, men ikke noe eg trengte bekymre meg for i følge jm. Krysset fingrene for mye vann og stopp på økning! :-P

Gått opp 3 kg, gikk sist opp 9 kg og gikk da kun opp ett par på slutten av svangerskapet.

Gått opp 2 kg, er 12+0. Er overvektig fra før, så trenger ikke gå opp så mye ;-)

Er 11+6 i dag og har gått ned 7 kg.. Men regner med at kiloene kommer snikende på når kvalmen gir seg :)

Jeg er 11+6 og gikk raskt opp 5 kg. Måtte spise for å holde kvalmen i sjakk tidligere, og ca 2 kg opp er pga IVF-forsøket vårt (legger alltid på meg av medisinene samt endret levesett under forsøk). Har gått ned 1 kg siste uken, er ikke kvalm lenger og er ikke sulten som en løve lenger. Jeg tenker dette er veldig individuelt, og vil variere gjennom svangerskapet. Synes ikke du skal bekymre deg for dette.

Er det flere enn meg som skytes raskt opp i vekt? Synes dette er noe drøyt eg!
Er nå 9+2 etter sist ul, har frem til nå lagt på meg hele 11 kg!!! :-/
Jordmor sier jeg ikke er over noen grense, men uansett.. Såå tidlig!
11kg er gjerne mer enn det som er vanlig, men som de andre sier så er alt individuelt :) Noen går ned, andre går opp. Selv gikk jeg ned 1,5 kg i starten, men har gått opp igjen 2.
Hvordan er utgangspunktet ditt da?
Og hvilken mat spiser du?

Dersom du ikke er overvektig i utgangspunktet og ikke spiser bare junk så hadde jeg ikke tenkt så mye på det hvis jeg var deg :)

Er 12+3 og har gått opp 2,5kg :) siste par ukene har matlysten sunket og har etter måltider slitt litt med ekstrem kvalme som har resultert i oppkast. Håper det går over snart.

Er 12+3 og gått opp 1, 5 kilo , men er kvalm hele tiden og regulerer kvalmen med mat, så blir spennende å se hva jeg ender på ;)

11kg er gjerne mer enn det som er vanlig, men som de andre sier så er alt individuelt :) Noen går ned, andre går opp. Selv gikk jeg ned 1,5 kg i starten, men har gått opp igjen 2.
Hvordan er utgangspunktet ditt da?
Og hvilken mat spiser du?

Dersom du ikke er overvektig i utgangspunktet og ikke spiser bare junk så hadde jeg ikke tenkt så mye på det hvis jeg var deg :)

Er ikke overvektig akkurat, men har litt på kroppen ja. Ble en god del 'søppel mat' i begynnelsen. Har bra og variert kost nå, men noe junk food blir det jo.
Også har eg jo vært så heldig å sluppet unna kvalmen og eg da :)

Jeg tør ikke veie meg. Vet startvekta mi, og føler jeg har gått opp minst ti kg. Vet jeg har vært slett med kosthold og bevegelse. Trenger motivasjon!

Har gått opp ca 2 kg. Det skyldes nok at jeg både spiser oftere og mer enn tidligere, og at jeg er så trøtt hele tiden og såvidt orker å trene.
Denne uken har jeg ikke vært så trøtt (uke 11) og håper det fortsetter sånn, og at det ikke bare skyldes en uke ferie *krysse fingrene*

Vekta har holdt seg stabilt siden jeg testa positivt:) 10+4 nå:)

Opp ca 1.5kg.. (uke 14)

Godt opp 700 gram. Er 11+4. Trenger ikke gå opp veldig mye denne gangen. Har 5 kg ekstra på kroppen etter diverse aborter, så grunnlaget er lagt her. :p Men går jeg opp mye, så går jeg opp mye. Må bare jobbe dobbelt så hardt etter svangerskapet. Det ordner seg ;)

Aner ikke hvor mye jeg har gått opp.. legen si vekt mangla batteri når jeg var på sjekk, og har ikke skaffet meg vekt hjemme enda :p Veide 49 kg før graviditeten da, så får sjekke hos jordmor på fredag :) Har ihvertfall lagt på meg så er veldig spent :)

Jeg tror jeg har gått opp 1,5 kilo. Er 14+6 i dag. Tror det største vektøkningen skjedde sist uke :P

Back
Topp