Vektøkningstabell

Ca vektøkning

Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg -------> her er jeg minus 5 kg fra startvekta...[:D]
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg

Støtter deg  veldig Cicole. Jeg opplever det samme i høy grad blant venner og kjente osv. Jeg har gått opp 4 og er over 25 uker. Egentlig ar det passe, men føler nesten at jeg burde gått i minus hvis det skulle være positivt (med overdrivelse[;)]). Det er et enormt forkus på vekt - kanskje mest blant de jeg omgås med rundt 30+alderen, og tiden etter fødselen så er det slanking og trening i høy skala. Helst skal man ned til det man var på på svært kort tid, men helst en del kilo mer ned også. Og i jentegjengen er det mest ros til de som går ned mest og trener mest... Blir litt stresset av det. Virker ikke som at fokuset er like mye på å nyte tiden på barnet (selv om det jo selfølgelig også er det), men å få kroppen tilbake i shape ved å bruke barnepassen i treningstudioet mange dager i uka)- for å fremstå som den perfekte mor som også har flott jobb og ikke minst kropp. Ligger status i det der, synes jeg er en trend i samfunnet i hvert fall. Jeg mener heller ikke dette som kritikk til forumet her, men det er jo så mange her og som av absolutt gyldige grunner fortsatt er på minus eller nesten ikke har gått opp - og som er veldig fornøyd med det. Har to barn fra før og har aldri vært borti så mange med så lav vektøkning som tidligere diskusjoner her har vist - derfor synes jeg forumet egentlig har reflektert samfunnet forøvrig på dette punktet. MEN: Derfor ble jeg litt i bedre humør da jeg i denne runden kan se en mer "normal" utvikling, så da føler jeg meg ikke så verst lenger [:D] Min frustrasjon ligger mest i den verden vi lever i i dag: man skal være perfekt på alle områder, og det skaper så uendelig mye problemer med selvtillit osv - også for folk som har all god grunn til å være fornøyde. Jeg håper det er en trend som snur litt. Helse og en kropp som fungerer godt er veldig viktig, men synd hvis det store presset er motivasjonen og ikke en egne personlige velværerammer... For vi har ulike nivåer - og de samsvarer ofte ikke med de tallene og holdningene vi møter - Så hold med dere selv jenter, det er det viktigste [:D] Og ja, jeg kommer (forhåpentligvis) til å komme meg litt på trening og redde kroppen litt etter fødselen jeg og - og med noe barnepass, men håper motivasjonen min blir eget velvære og ikke for å bygge opp selvtilliten i forhold til "samfunnets" idealer [;)] Men vanskelig å ikke la seg påvirke av det siste...

Ca vektøkning

Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg -----------> Her har jeg lagt på meg ca 1 kg (samme som nå når jeg er i uke 21)
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg  
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg

Jeg har ikke noe veldig fokus på vekten, men jeg kan skjønne at noen har det likevel. Og leger osv må jo ha det, da veldig økning jo kan tyde på SD og SF foreksempel..
Men at det skal være et sånt voldsomt fokus blandt venner osv opplever jeg ikke...

Jeg har gått ned 9kg fra startvekt, sist kontroll for 2 uker siden hadde jeg heldigvis ikke gått ned noe mer fra gangen før der igjen.
Håper jeg har gått opp en kg eller to til kontrollen som kommer. [:D]

Back
Topp