Vektøkning..

Jeg har lagt på meg 12 kilo. Det er stort sett på magen, hoftene og lårene. Føler at det er naturlig plassert, og at jeg ser fin ut. Men jeg begynner å bli utrolig lei av alle som sier "Herregud så stor du er! Og så har du så lang tid igjen!" Blir direkte lei meg av sånne kommentarer. Ja, jeg er stor, men so what!?! Hva kan jeg gjøre med det nå? Jeg spiser sunt, drikker ikke brus og har to hunder som trenger lange turer. Problemete er at jeg er kronisk sulten. Og det er jeg uansett hvor mange små måltider jeg har i løpet av døgnet!

Jeg har lagt på meg 7,5 kilo jeg! Huffameg! Synes det er så mye, men jordmoren sier at det er normalt, og at jeg ikke har noe frykte....

Håper hun har rett!

M

Jeg har lagt på meg 9 kg. Men har mye vann i kroppen om dagen. Håper de er litt av skylden. Sist la jeg på meg 30 kg. Huff........( nekter de denne gang)  Men etter noen få dager hadde jeg gått ned 17 kg. Så forsvant de litt etter litt. Men kom ikke helt tilbake til vekta mi

25 + 3 uker

vi har ikke vekt hjemme så skal veie meg igjen hos jm i dag... Foreløpig er det 9 kg

ORIGINAL: bæibi

vi har ikke vekt hjemme så skal veie meg igjen hos jm i dag... Foreløpig er det 9 kg

Ganske smart å ikke ha vekt hjemme - særlig om man overfokuserer på vekten sin.. har en venninne som veier seg hver dag, og jeg har prøvd å forklare at det ikke er sunt - man blir helt gal av det, for vekta varierer opp til 2 kilo i døgnet. Selv har jeg fått en god rutine - jeg veier og måler meg hver onsdag, og har gjort det i et år nå. I det siste har det bare gått opp og opp... men det betyr vel at jeg skal ha uker eller måneder hvor det går nedover og nedover når mozart først har kommet ut, ikke sant?

jeg har lagt på meg nesten 5 kg så langt

ORIGINAL: lenemor

ORIGINAL: bæibi

Ganske smart å ikke ha vekt hjemme - særlig om man overfokuserer på vekten sin.. har en venninne som veier seg hver dag, og jeg har prøvd å forklare at det ikke er sunt - man blir helt gal av det, for vekta varierer opp til 2 kilo i døgnet. Selv har jeg fått en god rutine - jeg veier og måler meg hver onsdag, og har gjort det i et år nå. I det siste har det bare gått opp og opp... men det betyr vel at jeg skal ha uker eller måneder hvor det går nedover og nedover når mozart først har kommet ut, ikke sant?

Jeg trenger ikke vekt i hus, bare kjekt å ha hvis man skal til utlandet og trenger å veie kofferten. Jeg har mer tro på å kjenne etter hvor fast i fisken man er. Man merker jo hvis klærne blir for små. Dessuten vet man jo innerst inne hvor mye mat man egentlig har behov for eller hur... Jeg elsker sjokolade

Har store planer om å nå matchvekt på rundt 75 når jeg er ferdig ammet (vil jo ikke miste formene heller) (er 1.78 høy). Alt til sin tid...

Jeg har som tidligere nevnt at jeg har lagt på meg 6 kg i uke 27 nå.
Har prøvd å være flink, men endel kilo til kommer nok snikende framover nå ja.
Den lille skal jo fra nå av legge på seg en god del da, iallefall 2,5 kg + at mengden med
fostervann kommer til å øke osv. Men håper jeg slipper å legge på meg så mye da.
Klarte aldri å komme ned i vekten jeg var forrige gang, før jeg ble gravid igjen.
Heldigvis var det bare 2-3 kg. da... Men jeg klarte ikke å amme vekk noe som helst av kilo da.
Håper denne frøkenen er mer matglad[:D] enn lille-Bella var da. For da kommer nok kiloene til
å forsvinne!

Ved første graviditet la jeg på meg nesten 20 kg. Var veldig tynn i utgangspunktet.
Med nr. 2 la jeg på meg ca. 14 kg, hvorav 5kg/liter var fostervann og 4,2 kg var "lille-Bella".
Håper jeg denne gangen klarer å legge på meg litt mindre da... men tiden vil vise.
Man må bare ta det som det kommer, og nå er det jo is-vær også.. så det er veldig vanskelig
å nekte seg selv kald drikke og is da....

Ojoj her er det lenge siden jeg har vært inne!

Vel vel, jeg har gått NED i vekt jeg da, 4 kg faktisk. Dvs jeg har nok gått ned mer og er på veg opp igjen nå.
Hadde riktignok endel å ta av på forhånd men det er jo litt snodig å være over 25 uker på veg og lettere enn føre [:-] Er i grunn ikke særlig stolt av det heller, men jeg har så å si ikke spist noe siden beg. av februar og minimalt med snop pga kvalme og 0 matlyst.

Men babyen vokser som den skal så da så. Legen sa ikke noe på det da, var på kontroll på tirsdag!

Har snart lagt på meg 14 kg jeg.. [&:]

Som sagt, så gjort.........nesten iallefall! Hadde gått opp 2 kg. til når jeg kom til JM idag [:'(] Så nå er jeg oppe i +14 kg [:(] Jaja, sånn er det bare.

29+3 uker: Opp ca. 8 kilo.

Litt oppdatering her.. Jeg vegde meg i dag.. Har nå gått opp ca 10 kg.. [&:][:D] Enda er det 3(!!!) mnd igjen.. Shit..

Jeg er 27 + 2 og er 5 kg opp

Totalt 2 kg, men samboeren lurer på hvor de andre kiloene er blitt av...[;)] God matlyst... Men jeg regner med at det kommer flere kilo... Sist gikk jeg opp 13, men mista 16 kg de to første ukene etter fødselen... så jeg er optimistisk nå og, selvom jeg trorjeg må jobbe litt for vekttapet denne gangen...[:D]

har termin 17 sep og har lagt på meg 9kg.er kjempefornøyd.forrige svangerskap la jeg på meg 30 kg!!!

Back
Topp