Vektøkning

Jeg trodde nok en gang at vektoppgangen skulle være stor nå, men den er bare 7 kg. Kanskje jeg ikke bikker 20kg denne gangen? Det er jo enda 3+ mnd igjen, men det er lov å håpe. 20 kg ekstra er jo litt å være på. Jeg har ikke hatt noe synlig vann i kroppen på de to andre, og har foreløpig ikke det nå heller..

Hva var blodsukkeret ditt etter 2 timer? Og når tok du testen?

Greit å ha i bakhodet at de nylig justerte ned verdien, fra 5,6 eller 5,8 husker ikke helt, til 5,3. Mitt fastende var også 5,0 som er høyt til å være meg, men etter 2 timer var det på 5,6. Jeg har ikke fått noe beskjed om at jeg er i faresonen. Ventet med testen til uke 28 fordi testen er sikrest da visstnok.
Nå fikk jeg verdiene både før og etter.
Fastende blodsukker: 5,0
2-timers blodsukker: 7,5

Fant forresten noen klær fra i sommer... :o flere som fikk sjokk?
Jammen har ikke kroppen vokst mye, når jeg så livvidden på ei bukse, og størrelsen på en topp jeg brukte i sommer :p

Uke 27 og gått opp 1 kg. Av de har 700gram kommet de siste 5 dagene:facepalm: er overvektig så anbefalingen for meg er 4–9 kg totalt i svangerskapet, så kjenner ørlite panikk når vekten har økt på så kort tid. Nedre er det jo at den kommer gradvis med ca 200 gr i uka! Vet det ikke er krise altså, d er en veldig liten vektoppgang, men ettersom jeg har svangerskapsdiabetes og hyperemesis (som gjør aktivitet svært vanskelig), er jeg redd for at svangerskapsforgiftning er det neste på lista og der er et av symptomene at vekta går fort opp

Her tusler vekta jevnt og trutt oppover :) Nå er jeg 30+3 og idag viste vekta 15,5kg opp som er 25% opp siden jeg ble gravid.

27+4 og 7 kg opp, så har gått opp 2,5 kg på tre uker da :P Den trenden kan ikke fortsette :P

28+0 opp 10 kg. Gått opp 18-20 kg de to første svangerskapenen. Men det forsvinner ila de første 1-2 mnd etter fødsel, så synes det er helt greit

Back
Topp