Flere annengangs (eller flergangs)-fødende som merker raskere vektøkning og større mage mye tidligere denne gang? Jeg synes det er vanskelig å føle meg 8mnd gravid, med tilsvarende vektøkning, i forhold til forrige svangerskap. Jeg har samme vektøkning og mage nå, 20 uker på vei, som jeg hadde når jeg var 32 uker på vei med første. Synes det er vanskelig, men vet også at mye av den «raske» vekta kommer av at jeg har en hverdag som gir veldig lite rom for å ta skikkelig vare på eget kosthold og treningsrutiner. Hadde hverdagen vært bare bittelitt annerledes, hadde det nok sett helt annerledes ut. Men det er likevel vanskelig. Hvordan er det med dere andre? Ingen bekymringer eller er det flere som har vansker med å følge med på vekta og veksten for øvrig?
Bare så det er klart altså, jeg slanker meg på ingen måte - spiser 4 måltider til dagen (normale str og sunn mat), men er nok altfor flink til å skeie ut med små sjokolader innimellom, spesielt rundt røde dager og helger og slikt. Prøver å holde meg aktiv med trening 3-4 ganger i uka, utover gåturer hver dag da, men som oftest blir det kun 2 økter
Bare så det er klart altså, jeg slanker meg på ingen måte - spiser 4 måltider til dagen (normale str og sunn mat), men er nok altfor flink til å skeie ut med små sjokolader innimellom, spesielt rundt røde dager og helger og slikt. Prøver å holde meg aktiv med trening 3-4 ganger i uka, utover gåturer hver dag da, men som oftest blir det kun 2 økter