Vektøkning

Uke 32, gått opp ca 13 kg som var like mye som jeg totalt gikk opp sist - spent på hvor dette ender :hilarious: Gikk heldigvis greit av sist gang, krysser fingrene for at det blir likt denne gangen!
 
Uke 32 + 0 har gått ned 4 kilo siden mai, sammenheng med at svangerskaps diabetes ble oppdaget da.
Totalt har jeg gått opp 5/8 kilo er litt usikker på start vekten :)
Fått litt kjeft fordi jeg har hatt vansker med å spise nok etter dia. så har hatt ketoner i urinen. Men det er bedre nå :)
 
Har nå gått opp ca 20 kg i uke 33. Sluttet å veie meg da jeg var passert 25kg med de andre 2, så er vel samme opplegget denne gangen også. Er lang og tynn i utgangspunktet, og hater virkerlig å gå opp så mye! Er veldig misunnelig på dere som har gått opp halvparten og mindre.. Et av argumentene for å ikke få en baby til var at jeg synes det har vært tungt å gå opp så mye, men vi kjørte på alikevel.
Er tungt til knær og føtter. Og føler meg som en hoven hval.
Hjelper ikke akkurat på å må spise for å unngå å bli kvalm..
 
Har nå gått opp ca 20 kg i uke 33. Sluttet å veie meg da jeg var passert 25kg med de andre 2, så er vel samme opplegget denne gangen også. Er lang og tynn i utgangspunktet, og hater virkerlig å gå opp så mye! Er veldig misunnelig på dere som har gått opp halvparten og mindre.. Et av argumentene for å ikke få en baby til var at jeg synes det har vært tungt å gå opp så mye, men vi kjørte på alikevel.
Er tungt til knær og føtter. Og føler meg som en hoven hval.
Hjelper ikke akkurat på å må spise for å unngå å bli kvalm..
Har det helt likt deg, bare at dette er mitt første svangerskap. Trist å si det, men det er Deiligt at det er flere som er i samme situasjon
 
Har det helt likt deg, bare at dette er mitt første svangerskap. Trist å si det, men det er Deiligt at det er flere som er i samme situasjon
Det hjelper på at vi er flere :)
Men jammen ikke gøy med så mange kg ekstra..

Ved mitt første svangerskap gikk jeg veldig fort ned igjen, så det er håp for deg :)
Ved nr 2 kom jeg aldri tilbake til slik jeg var før nr 1, men da var jeg egentli alt for tynn, så de kiloene passet meg bra :)
 
Første svangerskap:
Startvekt: 56kg
Terminvekt: 80kg
Tilbake på 58-59kg etter ca 10mnd. Mistet 10kg første mnd etter fødsel. Uten trening.

Andre svangerskap:
Startvekt: 59kg
Ca 33+0: 71kg
Regner med jeg lander på 80 innen termin. Spent på om jeg mister vekt automatisk etter fødsel denne gang og.
 
Jeg er opp 8,5 kg siden start (60,5-69,0). Er 30+0 nå.
Vanligvis har jeg veid 56-58 kg, så synes allerede jeg var for tung når jeg ble gravid. Har aldri veid så mye som nå før, og synes faktisk det er skummelt å skulle bikke 70 om ikke så lenge. Har hatt et anstrengt forhold til kroppen de siste årene, så blir nok tungt å se hvor annerledes den er etter svskap.
Det er veldig rart for når jeg ble gravid tenkte jeg at det var noe jeg ikke kom til å bekymre meg for og tenke på..
Håper kiloene kommer raskt av igjen:confused:
 
Jeg er opp 8,5 kg siden start (60,5-69,0). Er 30+0 nå.
Vanligvis har jeg veid 56-58 kg, så synes allerede jeg var for tung når jeg ble gravid. Har aldri veid så mye som nå før, og synes faktisk det er skummelt å skulle bikke 70 om ikke så lenge. Har hatt et anstrengt forhold til kroppen de siste årene, så blir nok tungt å se hvor annerledes den er etter svskap.
Det er veldig rart for når jeg ble gravid tenkte jeg at det var noe jeg ikke kom til å bekymre meg for og tenke på..
Håper kiloene kommer raskt av igjen:confused:
skjønner deg kjempe godt. Har lyst å ta i mot samme råd som jeg gir, men husk du skal opp i vekt, å at denne vekta gjelder ikke på samme måte. Etterpå kan vi heller fokusere på egen kropp, men akkuratt nå er vi «bare» hus til baby :) å tenk så verdt det det blir <3 jeg bikka 70 for lengs og samme startsvekt, nærmer meg 80 med stormskritt!
I min kropp er vannet kommet for fullt, hovner i føtter, hender og ansikt… :sad010men hey, jeg hadde gjort det igjen! <3
 
skjønner deg kjempe godt. Har lyst å ta i mot samme råd som jeg gir, men husk du skal opp i vekt, å at denne vekta gjelder ikke på samme måte. Etterpå kan vi heller fokusere på egen kropp, men akkuratt nå er vi «bare» hus til baby :) å tenk så verdt det det blir <3 jeg bikka 70 for lengs og samme startsvekt, nærmer meg 80 med stormskritt!
I min kropp er vannet kommet for fullt, hovner i føtter, hender og ansikt… :sad010men hey, jeg hadde gjort det igjen! <3
Ja det er sant som du sier, jeg er helt enig med deg, og den logiske siden min sier at sånn skal det være, bare den usikre i meg som sår tvil noen ganger :confused:
Det mest fantastiske i livet kommer ut av dette! Håper bare jeg føler meg vel med meg selv etterpå :Heartblue
 
Back
Topp