Vektøkning

Glitter-88

Betatt av forumet
Gah!! Sist la jeg på meg 11 kg totalt - nå har jeg lagt på meg 10 kg alt - og det er 13 uker igjen i dag :wideyed::wideyed::wideyed:

Er det vanlig å legge på seg mer ved svangerskap nr? Noen erfaringer? Merker jo på at det er hjemmekontor, og at jeg ikke har tilgang på svømmehall...
 
Jeg la på meg nærmere 20 kg første gangen.
Mellom 12 og 15 kg andre.

Og nå siste veier jeg allerede 12 kg mer. Så vi får se... Jeg trener 3-4 ganger i uka, så føler jeg gjør min del, haha! Men vekta har vært stabil de siste ukene, så håper ikke det blir sånn sinnsykt mye mer. Har ikke verdens største babymage heller, men føles som noen ekstra kg i hver pupp og resten rundt hofta /lår
 
Jeg har lagt på meg åtte kilo til nå i uke 23, og i forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg to kilo til samme tid. La på meg totalt 17 kilo sist gang, så håper ikke trenden fortsetter :hilarious:
 
Jeg la på meg nærmere 20 kg første gangen.
Mellom 12 og 15 kg andre.

Og nå siste veier jeg allerede 12 kg mer. Så vi får se... Jeg trener 3-4 ganger i uka, så føler jeg gjør min del, haha! Men vekta har vært stabil de siste ukene, så håper ikke det blir sånn sinnsykt mye mer. Har ikke verdens største babymage heller, men føles som noen ekstra kg i hver pupp og resten rundt hofta /lår
Da virker det som at jeg kanskje ikke kan skylde på at det er svangerskap nr 2 da :yuck: men jeg har faktisk mest på magen - den føles så utrolig spent og stor, men det kan vel tyde på at det er mye indre fett da kanskje? Vet ikke:wideyed:
 
Jeg har lagt på meg åtte kilo til nå i uke 23, og i forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg to kilo til samme tid. La på meg totalt 17 kilo sist gang, så håper ikke trenden fortsetter :hilarious:
Da er vi ganske like da - jeg er 27 uker i dag.. må prøve å holde det mer i sjakk nå, hvis mulig :p
 
Jeg la på meg nesten 20 kg sist, og ligger ganske likt nå som jeg gjorde den gangen (opp 7 kg), men håper virkelig at jeg klarer å unngå så stor vektøkning nå :nailbiting: Hos meg kom vekten i rasende tempo de siste ti ukene, er 23+2 nå, så spent på hvordan det utvikler seg videre.
 
Jeg får litt små panikk av den vekten, gått opp 8 kg hittil, og 3 av de har kommet veldig fort de siste ukene:confused: la på meg 12 kg forrige svangerskap, så lurer på hvordan dette skal ende.. men hadde i gjengjeld 10 kg mindre startvekt denne gangen.. men kjenner allikevel at jeg blir litt stressa.. føler det meste ligger på magen og har fått myyyee større pupper:hilarious:
 
Her er det 7kg opp så langt, 26 uker i dag. Siste gikk jeg ned 5kg og opp igjen 7kg. Håper det ikke kommer masse på nå siste del av svangerskapet:shy: Har ikke fått større pupper, så er stort sett magen tror jeg. Gleder meg til det våres her, så jeg kommer meg litt ut igjen på tur.
 
Herre. Så glad jeg ble for å se denne tråden. Jeg vet at hvert svangerskap er forskjellig og at det på et vis ikke skal være så viktig med vekt at man snakker om det. Med mindre det er i overkant, og man må tolke vektoppgangen i lys av.. Et eller annet. Men jeg har klødd meg i hodet av denne vekta mi lenge nå.

Jeg har lagt på meg så mye veldig fort. Og veide meg hos legen i dag: Har allerede gått opp ca. 12 kilo. Er 24+1. Er forbi vekten jeg hadde i uke 38 forrige svangerskap :eek:

Jeg er helt sjokkert!

Hvordan skal dette gå?
 
Jeg er også oppe i +11 kg, uke 24+6.. :meh:
Spurte jordmor om hva hun tenkte og hun sa det var litt mye hittil, men sa samtidig at det er veldig individuelt, og at noen kan feks legge på seg mye i starten og mindre mot slutten. Håper det er sånn i mitt tilfelle. Er førstegangs så har ikke noe å sammenligne med.

For min del har jeg vært et matvrak nesten helt fra starten og føler meg uvel hvis jeg ikke spiser nok og ofte, så det er noe jeg bare er nødt til å gjøre hvis jeg skal klare meg gjennom det. Tenker selvsagt over at det jeg spiser er nogenlunde sunt, men samtidig så må det mette så det blir ikke bare grønnsaker akkurat.

Har bestemt meg for å gå minimum en times tur hver dag, deler opp i to turer. Sambo har også lagt på seg endel under Covid og misstrives stort, så vi gjør dette sammen :)
 
Her er det samme som første gang. Da hadde jeg gått opp 10 kg til 24 uker og ble vel 10-15 til før jeg fødte. Antar det samme vil skje nå, er i rute enn så lenge :rolleyes:
 
Var opp 11 kg ved uke 24 denne gangen. Som er ca mye som jeg gikk opp totalt i de andre to svangerskapene. Så det blir spennende... gikk ned 15 kg rett før svangerskapet, så redd kroppen er litt i sparemodus :facepalm:
 
Jeg la på meg 18 kg sist og er oppi tolv nå i uke 22 :rolleyes: skal sies at utgangspunktet denne gangen også er høyere.
 
Jeg har gått opp ca 15 kg til nå. Har gått opp 25 og 28 kg med de to første barna. Heldigvis har alle kiloene forsvinnet av seg selv, har dog på følelsen at jeg må jobbe litt mer for det denne gangen :)
 
Jeg har også lagt på meg 12 kilo til nå, er straks 27 uker på vei. Er nok ca likt som de forrige gangene, men har alltid følt jeg har lagt på meg mye, føler jo det meste av dette er fett :dead: men var godt å se denne tråden og at folk her har lagt på seg litt de og, har tidligere googlet meg frem til vektøkningstråder og der er det så mange som svarer at de har lagt på seg 2 til 5 kilo :shifty:
 
Jeg er 23+4 i dag, og vekta i dag viste en total vektoppgang på 4,6 kg. Brystene har blitt større, og føler noen bukser er trangere over hofter/lår og får fremdeles høre at magen er liten, men den har absolutt vokst litt den og nå. Jordmor har ikke hatt noen kommentarer på vekta, så håper det er greit så langt.
 
Det er litt befriende å se at vi er flere:p sist gikk jeg ned i første trimester pga kvalme, og det gjorde jeg ikke nå... Covid har nok sikkert hatt litt effekt det også :wtf: men føler bare magen er så stinn hele tiden - kan liksom ikke forstå at selve babyen skal legge på seg 2,5 kg til minst! Det er ikke mer plass nå :wideyed:
 
Har lagt på meg ca. 7 kg til nå, men føler det er nå magen virkelig har begynt å vokse. Har stort sett bare lagt på meg på magen til nå, så blir spennende å se fremover:p
 
Jeg la på meg 9 kg i første graviditet, 12 i andre. Til nå har jeg lagt på meg 7 kg, så kan se ut som det vil overstige de to forrige (i uke 23 nå). Jeg skylder på korona og sats-stengt (sant svømmestengt osv.). Elsker å trene, men med kaldt vær, isete osv., er det verken fysisk eller psykisk like lett å få trent like mye. I tillegg mer kynnere denne gangen. Men formen er fin da. Har mye overskudd osv. Skulke gjerne trent litt mer :wtf:
 
Back
Topp