Vektøkning

Skrufa

Betatt av forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg er ca. 7+0 og har allerede gått opp 5 kilo:confused:
Er det andre som har gått opp?
Håper jo det mye skyldes oppblåsthet, meen vet jo at det til tider har vært vanskelig med kosthold og trening..
 
Mye av det kan være vannvekt, husk det. Om det er like varmt hos deg som hos meg, jeg synes jeg får mye mer vann i kroppen i varmen (selv om en skulle tro jeg svettet det ut).

Min vekt gikk en del i rykk og napp i forrige graviditet, så viktig å ikke få panikk om man plutselig hopper opp :)

Det er bare to dager siden jeg testet positivt, er 4+6 nå, så jeg egentlig bare veid meg en gang siden da, og da veide jeg det samme som jeg alltid pleier.
 
2kg opp her. (5+6) :wtf: Føler meg ganske stinn, men ikke luftig.
Prøver å ikke tenke så mye på det, men det er litt vanskelig. Vil jo ikke at det skal ta helt av.
 
Veide meg typ i april første gang tror jeg, værtfall noen uker før positiv test. Etter dette har jeg gått opp 3.6 kg. Nå har jeg hjemme kontor. Sliter med ekstremt kvalme og oppkast store deler av dagen. Så gått mye i ritz kjeks, epler og Loff. Og dette er noe kroppen ikke er vane med å spise, samt veldig varmt. Så tror og håper en del av det er vann :arghh:
 
Jeg har skikkelig søtsug og blitt veldig usunn iløpet av siste uke. Gått opp 1-2 kg :( liiitt skummelt!!
 
Jeg har tatt av en halv kilo :bored: Det syns jeg egentlig ikke er greit, hadde vært mer beroliget om vekta gikk opp..
 
2kg opp her. (5+6) :wtf: Føler meg ganske stinn, men ikke luftig.
Prøver å ikke tenke så mye på det, men det er litt vanskelig. Vil jo ikke at det skal ta helt av.
Samme her! Jeg gikk opp MYE sist, så føler på en liten panikk. Jeg har absolutt ikke spist noe mer eller mer usunt nå så er veldig redd for at jeg skal gå opp enda mer enn sist!
 
Jeg har gått med 2 kg. Er ikke så mye mat som frister, så har blitt en del potetgull og bacongull. I dag smakte det veldig godt med brødskive med avokado, salt og pepper.
 
Føler jeg bare legger på meg dag for dag.. Sliter så med kvalme. Forrige uke med oppkast halve dagen. Forrige uke gikk det i ritz kjeks, Loff og eple.. Nå tenkte jeg at nå skal jeg begynne å bli sunn men hva skjer. Joda.. Spist litt ritz kjeks i dag, 2 knekkebrød... Og er er dødens kvalm og livredd for å spy igjen.. Var sykemeldt i helga da jeg hadde jobbe helg. Spist kvalme stillende men nopp, føler jeg legger på meg ekstremt mye i dette svangerskapet. 3.6 kg pluss allerede.
 
Jeg er ca. 7+0 og har allerede gått opp 5 kilo:confused:
Er det andre som har gått opp?
Håper jo det mye skyldes oppblåsthet, meen vet jo at det til tider har vært vanskelig med kosthold og trening..
Vi er ca like langt, og jeg har gått opp 1,8kg. Sist gikk jeg opp 4kg til uke 12... jeg prøver å passe meg ekstra denne gangen. For jeg raser opp i vekt med en gang jeg blir gravid. Kan ikke spise som vanlig, må være strengere enn når jeg ikke er gravid :facepalm:
 
Arf, nå har kvalmen begynt, og eneste som hjalp forrige gang var å ikke bli sulten.. Kjempeenkelt å da passe vekten..

Jeg spiser aldri frokost til vanlig, liker det ikke, og dagens første måltid er til lunsj. Men forrige graviditet måtte jeg ha hele to måltider før lunsj. Sukk.. blir enda mer kalorier jeg må tenke på.
 
Arf, nå har kvalmen begynt, og eneste som hjalp forrige gang var å ikke bli sulten.. Kjempeenkelt å da passe vekten..

Jeg spiser aldri frokost til vanlig, liker det ikke, og dagens første måltid er til lunsj. Men forrige graviditet måtte jeg ha hele to måltider før lunsj. Sukk.. blir enda mer kalorier jeg må tenke på.
Ja dette er også et problem for meg. Jeg må nå spise konstant for å holde kvalmen unna. Og noen ganger må jeg bare ta noe som jeg får lyst på, og det er ikke alltid sunt. Og pga at jeg er så sliten i tillegg blir det null trening og bevegelse. Jeg kjenner jeg gleder meg om 4 uker for å se om energinivået er tilbake til 12. uke som flere her beskriver. Virkelig ikke bare bare å være gravid.
 
Jeg har nesten samme vekt som startevekten. Men føler jeg egentlig har gått opp litt da jeg tror det er en del muskelmasse som har blitt borte. Har trent en del styrke og de siste 2 mnd har det ikke vært noe trening + at den siste mnd har "aktiviteten" nesten vært kun sofa:rolleyes:
 
Back
Topp