De har ikke noe kurs som er gjennom det offentlige, bare privat igjennom Volvat.Man går som regel opp mye mer med nr en enn to og tre.
Ta kontakt med jordmor/lege og be om rekvisisjon til vanntrening for gravide, det hjelper mye mot bekkenløsning.
Pass på hva du spiser. Du skal ligge på ca 2100 kcal pr dag.
Spis frukt så går søtsuget ned.
Selv gikk jeg opp 25 kg med nr 1.
Er nå begynt på 3.trimester og har gått opp ca 4 kg. Jeg passer veldig på hva jeg spiser og går tur hver dag. Fikk vanntrening ved 6 mnd noe som hjalp veldig.
En ting legen sa til meg er at bekkenløsning er ikke skadelig eller farlig, det gjør bare vondt. Vær så aktiv du kan for det hjelper. Å sitte eller ligge mye gjør ting bare verre.
Lykke til videre [emoji4]
Jeg går å bader selv to ganger i uken. Skulle være ned på vanngymnastikk for gravide, men de næyte avlyse kurset fordi det var så få som meldte seg på. Har meldt meg på neste kurs som starter i august og krysser fingrene for at det er flere som melder seg på da.
Kjenner det er godt å være i vannet, gjør ikke så vondt da så lett å gjøre for mye kjenner jeg.
Prøver å gå så mye jeg kan, men det er så fryktelig vondt. Skal kjøpe meg ett bekkenbelte nå i helgen å se om det hjelper med å holde ting mer på plass, at kanskje det ikke er så ubehagelig å gå da, for savner å gå tur.
Kalorier har jeg aldri lært å telle, men skal prøve å spise mer frukt en snop og velge vekk brød for knekkebrød osv. Var veldig lett i starten, men så kom det ett enormt søtsug som gjorde det vanskelig.
Tusen takk for gode tips!