Vektøkning

Føler veldig med deg, er som å høre historien om meg selv. Jeg levd SUPERSTRENGT og trent masse for å gå ned i vekt. Så å være konstant sulten, ikke ha overskudd til å trene, og så se at vekten bare SKYTER fart, det kjennes ikke bra ut :(
Ikke misforstå, men det er godt å høre at det er andre der ute. Føler legen min bagatelliserer vektøkningen veldig, og sier at alt handler hva man spiser vs hvor mye man trener.
Denne gangen har jeg ikke veid meg enda, og har ikke planer om å gjøre det med det første heller, blir bare deprimert av hele greia :p

Hvordan går det nå StineH? Har det stangnert litt?

Var hos legen i dag, og ble litt skremt selv. Men heldigvis så føles det som at "det er nå det starter" om du skjønner. Får prøve være flink fremover når jeg nå blir veid.
Jeg er relativt overvektig, så skal i utgangspunktet ikke behøve gå så mye opp. Men har allerede gått opp 1-2kg selv.
Har ikke veid meg i dag - skal begynne å holde skikkelig øye med vekten fra mandag av (jada, skikkelig klisjé. "Begynner på manda'n" liksom), men skal ha en siste kosehelg med sambo før jeg går i 100% eksamensmodus. Men tror ikke jeg veier noe mindre i dag enn i går, for å si det sånn..

Jeg har også gått opp o vekt når jeg har ammet :-(
Godt å vite at jeg ikke er alene om det. Alle snakker liksom om at bare man begynner å amme så raser kiloene av - men ikke i mitt tilfelle. Jeg ammet i litt over 2 år og la på meg 35 kg på de to årene..

Ikke misforstå, men det er godt å høre at det er andre der ute. Føler legen min bagatelliserer vektøkningen veldig, og sier at alt handler hva man spiser vs hvor mye man trener.
Denne gangen har jeg ikke veid meg enda, og har ikke planer om å gjøre det med det første heller, blir bare deprimert av hele greia :p
Jeg vet veldig godt hvordan du føler deg <3 Og ja, selv om man på en måte ikke unner noen de samme problemene som en selv har, så er det innmari godt å ikke være alene om å slite.
Så kjipt at legen din ikke tar deg på alvor! Jeg har heldigvis verdens beste lege som har hjulpet meg hele veien med vektnedgangen.

Har ikke veid meg i dag - skal begynne å holde skikkelig øye med vekten fra mandag av (jada, skikkelig klisjé. "Begynner på manda'n" liksom), men skal ha en siste kosehelg med sambo før jeg går i 100% eksamensmodus. Men tror ikke jeg veier noe mindre i dag enn i går, for å si det sånn..

Godt å vite at jeg ikke er alene om det. Alle snakker liksom om at bare man begynner å amme så raser kiloene av - men ikke i mitt tilfelle. Jeg ammet i litt over 2 år og la på meg 35 kg på de to årene..

Jeg vet veldig godt hvordan du føler deg <3 Og ja, selv om man på en måte ikke unner noen de samme problemene som en selv har, så er det innmari godt å ikke være alene om å slite.
Så kjipt at legen din ikke tar deg på alvor! Jeg har heldigvis verdens beste lege som har hjulpet meg hele veien med vektnedgangen.
Jeg la sikkert på meg 15 kg.. Ammet i 13 Mnd og så 9 Mnd med nr 2.. (Måtte slutte da pga slankeoperasjon). Tenker å amme leeeenge denne gangen!

Høres lurt ut! Jeg leier på deg :) Tross alt så skal vi jo ikke slanke oss, men bare begrense oppgangen litt. Har du fitbit eller annen skritt-teller? Jeg tror jeg skal lade min igjen. Det gjør meg hvertfall mer bevist på aktiviteten min, og har kanskje vært den beste investeringen jeg noen gang har gjort

Jeg la sikkert på meg 15 kg.. Ammet i 13 Mnd og så 9 Mnd med nr 2.. (Måtte slutte da pga slankeoperasjon). Tenker å amme leeeenge denne gangen!
I feel you - Igjen, jeg er glad for at jeg ikke er den eneste som ikke raser ned i vekt når jeg ammer.

Høres lurt ut! Jeg leier på deg :) Tross alt så skal vi jo ikke slanke oss, men bare begrense oppgangen litt. Har du fitbit eller annen skritt-teller? Jeg tror jeg skal lade min igjen. Det gjør meg hvertfall mer bevist på aktiviteten min, og har kanskje vært den beste investeringen jeg noen gang har gjort
Jeg har hverken fitbit eller skritteller, men jeg pleier å jogge 3-4 ganger i uken. Har ikke hatt overskudd den siste uken, men i morgen så SKAL jeg ut på tur. Ingen unnskyldning, om så bare en gåtur...

Jeg har hverken fitbit eller skritteller, men jeg pleier å jogge 3-4 ganger i uken. Har ikke hatt overskudd den siste uken, men i morgen så SKAL jeg ut på tur. Ingen unnskyldning, om så bare en gåtur...
Flinking! Viktigste er aktivitet, ikke nødvendigvis hvor hardt man presser seg. Lytt til kroppen din :)

Flinking! Viktigste er aktivitet, ikke nødvendigvis hvor hardt man presser seg. Lytt til kroppen din :)
Det er helt sant ^^,
Og jeg regner med det blir lettere så fort disse første ukene er et tilbakelagt kapittel - Kan ikke huske jeg var SÅ sliten forrige gang.. Har allerede meldt meg på et halvmaraton i september, så jeg må bare holde meg i form.. :P

Det er helt sant ^^,
Og jeg regner med det blir lettere så fort disse første ukene er et tilbakelagt kapittel - Kan ikke huske jeg var SÅ sliten forrige gang.. Har allerede meldt meg på et halvmaraton i september, så jeg må bare holde meg i form.. :p
Har du løpt halvmara tidligere eller? Pass på å ha noen kilometer bak deg. Hilsen hun som gjennomførte helmaraton uten å ha trena til det. Knærna mine jubla ikke de neste 3 årene etterpå.

Har du løpt halvmara tidligere eller? Pass på å ha noen kilometer bak deg. Hilsen hun som gjennomførte helmaraton uten å ha trena til det. Knærna mine jubla ikke de neste 3 årene etterpå.
Jaa ^^,
Løp Bergen city maraton i slutten av April, så antall kilometer skal nok gå greit. Løp halvmaraton da også. Kommer nok ALDRI til å prøve meg på hel, da tror jeg knærne mine også hadde takket for seg på permanent basis.. :P
Du er knalltøff som gjennomførte da!

Jaa ^^,
Løp Bergen city maraton i slutten av April, så antall kilometer skal nok gå greit. Løp halvmaraton da også. Kommer nok ALDRI til å prøve meg på hel, da tror jeg knærne mine også hadde takket for seg på permanent basis.. :p
Du er knalltøff som gjennomførte da!
Flink du er, jeg løpte halv i oslo i september. Da var det min lengste distanse. Så tok jeg NY i november, da hadde jeg kun løpt 2,1 den ene gangen i oslo :P
Knærna mine protesterte. Måtte til spesialist på idrettskader, og love han at jeg aldri skulle utsette kroppen min for noe sånt igjen :P
Høres ut som du gjør det på en mye sunnere måte! Jeg heier på deg, du vet jo hva du går til, så dette kommer til å gå kjempebra.
Når jeg var i NY husker jeg det var en dame som løpte med "baby inside" t-skjorte.... samme som intel inside logoen. Husker jeg var suuuper imponert

Det var et veldig godt råd - Det tror jeg jammen meg at jeg må gjøre.. Litt av problemet nå er også at jeg er midt i eksamenstiden, og sitter hjemme hele dagen, er stresset, småkvalm og "må" ha noe i munnen hele tiden. Prøver å ty til sunne alternativer, som frukt og grønt - men det er ikke alltid like lett...
Samme her, lurt tips er å fryse ned druer, da tar det mye lenger tid å spise og det er godt =D Funker iallefall for meg. =D Eller blåbær. Ta det du har mest lyst på. =D

Håper det blir som du beskriver kakao, men for meg var det helt annerledes i forrige svangerskap. Gikk opp nesten 40 kg, og så ned igjen kanskje 15 rett etter fødselen. Hadde svangerskapsforgiftning, så hadde masse vann i kroppen, pluss baby osv. Stoppet opp på ca 20kg + i forhold til startvekten, og i løpet av 3-4 mnd, til tross for at jeg fullammet, hadde jeg lagt på meg nesten 25 nye kg..

Blir så stressa av å være sulten hele tiden, og føler meg helt enorm..

Jeg har lagt på meg mens jeg ammet alle tre. Overlegen på sykehuset sier at det også er helt vanlig, men at det ikke blir snakket om :-) Nå er jeg gravid med nr fire og ser for meg at det samme skjer igjen. Men får ta det som det kommer, jeg er også overvektig i utgangspunktet, så veldig kjedelig :facepalm:

Jeg gikk opp 13-14 kg første svangerskap. Veide bare 49 kg da jeg ble gravid, og har alltid ønsket litt mer "kjøtt på beina". Nå veide jeg 54 før jeg ble gravid (er lav: 1.60), og har lagt på meg 2-3 kg så langt. Tenker at jeg bør legge på meg maks 20 kg med tanke på at jeg er såpass lav, men tar det som det kommer:)

Jeg er omtrent som deg. Lav (rett under 1.60) og slank.
Veier 51 kg nå (uke 8+5), så har gått ned 2-3 kg fra vanlig vekt.
Synes at det er litt rart, for jeg er ikke kvalm, men har slutta og spise sjokolade (frister ikke :wtf: merkelig nok), så det kan vel være det.
Pluss at jeg ikke drikker vin lenger:)
Håper å gå opp ca 15 kg, det er helt innafor tenker jeg, selv om det høres mye ut, på en måte.
Uansett så tenker jeg å ta den kampen etter fødsel.

Fokuserer på å spise sunt og bra, ikke for å unngå vektøkning, men for å holde meg i god form og fordi det er bra for kroppen og baby.

Back
Topp