Vektøkning

Happy3

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
August 2018
Hvor mye legger deres unger på seg gjennomsnittlig i uka nå? Mi er 4 mnd og har siden 3 mnd kontroll bare gått opp 50 gr i uka. Kurven har gått ned og snart krysset to percentiler. Har hun lagt på seg for lite? Kjenner jeg blir litt bekymra og kunne ønske hun hadde lagt på seg mer.

Min legger fortsatt på seg ca 250 gram i uka, han er4,5 måneder. Men det pleier jo å roe seg rundt fire måneder:)

Samme her,har snart krysset to percentiler...Høyden fortsetter i samme tempo da...La hun på seg godt de tre første månedene?Det gjorde nemlig min,og jeg hadde masse melk.Vet ikke hva som har skjedd jeg...

Samme her,har snart krysset to percentiler...Høyden fortsetter i samme tempo da...La hun på seg godt de tre første månedene?Det gjorde nemlig min,og jeg hadde masse melk.Vet ikke hva som har skjedd jeg...

Ja i starten la hun på seg 300 gr i uka, så vet heller ikke hva som har skjedd. Skjønner jo at hun ikke kan fortsette den vektøkningen, men synes 50 gr er litt lite. Merker jo at hun spiser mindre til noen av måltidene på dagen da hun er en nysgjerrig liten jente. Dette tar hun derimot igjen på natt, og våkner hyppig for mat. Er din unge rolig og virker tilfreds?

Min legger fortsatt på seg ca 250 gram i uka, han er4,5 måneder. Men det pleier jo å roe seg rundt fire måneder:)
Deilig at han legger på seg godt da ☺️ ja de legger vell ofte på seg mindre nå, men gjennomsnittet er enda 150 gr i uka.

Ja i starten la hun på seg 300 gr i uka, så vet heller ikke hva som har skjedd. Skjønner jo at hun ikke kan fortsette den vektøkningen, men synes 50 gr er litt lite. Merker jo at hun spiser mindre til noen av måltidene på dagen da hun er en nysgjerrig liten jente. Dette tar hun derimot igjen på natt, og våkner hyppig for mat. Er din unge rolig og virker tilfreds?

Han er vel alt annet enn rolig:D Barnelegen mente det var noe av grunnen til at han går så lite opp nå.Jeg vet ikke helt om jeg vil kalle han tilfreds heller,han er relativt kravstor...Men samtidig er han mye blid og fornøyd,ler og smiler og kan ligge for seg selv!

Amming når han er våken kan være utfordrende,spesielt hvis vi har besøk eller er utenfor hjemmet.Er veldig lett å distrahere...Hadde litt brystvegring en liten periode,mulig det har gjort at melkemengden har minket.Jeg vet ikke lengre jeg,visste at jeg var blank når det kom til babyer,men ikke at jeg skulle klø meg sååååå mye i hodet hele tiden!!!

Gikk opp fra 5,7 til 6,3 fra 3-4 måneder.

Back
Topp