Vektøkning!!

kvbaby

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Pokker heller. Jeg er helt fortvilet! Jeg prøvde buksene mine i dag, og INGEN passer. Får ikke igjen knappen eller glidelåsen. Har lagt på meg over rumpe og lår også! Flere som har det? Første gangen jeg har kommet så langt i et svangerskap (11+4), så vet ikke hva som er "normalt". Fikk hvertfall skikkelig sjokk, så tok på meg treningstøy i all frustrasjon og løp 1 times tid på mølla. Etter det måtte jeg krype til korset å kjøpe min første gravidbukse. Vet jo at vi skal legge på oss, men jeg kjenner at jeg ikke er helt komfortabel med kroppen min nå. Kan det være mye væske, eller er det mest sannsynlig fett? Flere som har lagt på seg mye så tidlig?

Pokker heller. Jeg er helt fortvilet! Jeg prøvde buksene mine i dag, og INGEN passer. Får ikke igjen knappen eller glidelåsen. Har lagt på meg over rumpe og lår også! Flere som har det? Første gangen jeg har kommet så langt i et svangerskap (11+4), så vet ikke hva som er "normalt". Fikk hvertfall skikkelig sjokk, så tok på meg treningstøy i all frustrasjon og løp 1 times tid på mølla. Etter det måtte jeg krype til korset å kjøpe min første gravidbukse. Vet jo at vi skal legge på oss, men jeg kjenner at jeg ikke er helt komfortabel med kroppen min nå. Kan det være mye væske, eller er det mest sannsynlig fett? Flere som har lagt på seg mye så tidlig?

Har det helt likt. Skal sies at jeg ikke var tynn i utgangspunktet og har slippet unna kvalmen, så har ikke tatt av noen kg pga det. Sluttet å røyke da egget ble satt inn og har en følelse av at det også er en påvirkede faktor. Men jeg tror denne fasen mellom lubben og tydelig gravid er litt vanskelig for mange. Håper jeg blir mer selvsikker når gravidkulen er tydelig :)

Jeg begynte med gravidbukser allerede rundt uke 7-8, så at du har klart å vente så lenge er imponerende! ;) Jeg lurer på om jeg kanskje har lagt på meg litt på lårene selv, men tør ikke prøve de "gamle" buksene mine for å sjekke. Sikkert helt normalt å gå opp litt både her og der, kroppen forbereder seg jo på fødsel! :) Bare spis sunt og variert og trim regelmessig så går det så fint så! (Det er min innstilling)

Får ikke igjen knappen på noen bukser og jeg har gått ned 7 kg! Magen vokser uansett! Ikke løp pga det, hvis du ikke ville løpt uansett da. Du får ikke igjen knappen uansett hvor mye du løper fremover ;)

Slik jeg har forstått det er det optimale å ha lagt på seg 2-3 kg til uke 12. Jeg er 14+1, har ikke lagt på meg noe kg messig, helst gått ned, pga hyperemesis. Likevel er buksene mine for små pga magen har vokst og det er ubehagelig å ha noe som strammer rundt magen. Du spør om det er vann eller fett. Livmoren vokser, fosteret vokser, brystene vokser så dette veger nok litt. Nå vet jeg ikke jeg hvor mye du har lagt på deg i kg, men tror mange av oss har gått over til joggebukser, tights, stømpebukse eller mammabukse for lenge siden :D

Eg har lagt på meg 3 kg så langt, var 53 kg, nå er 56 :-/ er 11 uker imorgen.

Jeg brukte ikke mye bukser før, men det frister i alle fall ikke å ha noe som strammer nå! Bruker bare myke skjørt og har kjøpt noen gravidstrømpebukser. Så ubehagelig når det strammer! Jeg er 11+5, har gått opp 2-3 kg

Jeg er 14+5 og har gått opp 3,7 kg. Og jeg har kastet opp 10-15 ganger pr dag fram til nå.

Kroppen er i forandring! :-)

Her har jeg gått ned 18 kg til nå men bruker gravidbukser fordi det er ubehagelig å ha buksene mitt i magen. Enten under eller oppå. Nå er den nr.3 og jeg har fått magen synlig allerede☺

Jeg er i uke 11+3 og har lagt på meg 4 kg på disse 3 mnd. Litt bekrymret for at det er en del. Siste mnd har jeg spist mye pga. jeg har vært så kvalm og mat hjelper :) Spennende utvikling. Har bestilt gravidbukser på eBay nå :)

Er 12+5. Har ikke gått opp noen ting. Gikk mest opp på slutten sist også. Merker at buksene begynner å bli ubehagelig stramme over magen, men får de fleste igjen fremdeles.

Her har jeg gått opp 2kg. Kjipt å gå opp men det forsvinner igjen. Må jo være den vakreste grunnen til å legge på seg ;) Ikke noe vits i å trene det vekk, annet enn å holde seg så aktiv som man pleier eller roe ned noe. Alt etter hva kroppen sier.

Har det helt likt. Skal sies at jeg ikke var tynn i utgangspunktet og har slippet unna kvalmen, så har ikke tatt av noen kg pga det. Sluttet å røyke da egget ble satt inn og har en følelse av at det også er en påvirkede faktor. Men jeg tror denne fasen mellom lubben og tydelig gravid er litt vanskelig for mange. Håper jeg blir mer selvsikker når gravidkulen er tydelig :)
Håper virkelig jeg blir mer selvsikker da også :)

Slik jeg har forstått det er det optimale å ha lagt på seg 2-3 kg til uke 12. Jeg er 14+1, har ikke lagt på meg noe kg messig, helst gått ned, pga hyperemesis. Likevel er buksene mine for små pga magen har vokst og det er ubehagelig å ha noe som strammer rundt magen. Du spør om det er vann eller fett. Livmoren vokser, fosteret vokser, brystene vokser så dette veger nok litt. Nå vet jeg ikke jeg hvor mye du har lagt på deg i kg, men tror mange av oss har gått over til joggebukser, tights, stømpebukse eller mammabukse for lenge siden :D
Jeg har ikke veid meg på flere år, så vet ikke hva jeg veide før jeg ble gravid. Angrer på at jeg ikke veide meg nå jeg testet positivt. Godt å høre at jeg hvertfall ikke er den eneste. Det er en stor forandring når det er første gangen. Jeg er veldig lav og normalvektig, så føler jeg blir en sånn rund ball :p

Jeg har ikke veid meg på flere år, så vet ikke hva jeg veide før jeg ble gravid. Angrer på at jeg ikke veide meg nå jeg testet positivt. Godt å høre at jeg hvertfall ikke er den eneste. Det er en stor forandring når det er første gangen. Jeg er veldig lav og normalvektig, så føler jeg blir en sånn rund ball :p
Jeg er også lav og er normalvektig (160 cm og 62 kg ved start). Magen ser jo litt større ut når en ikke er så lang i overkroppen, men det får våge seg :D Har også lest at undervektige er anbefalt å legge på seg mer enn overvektige under svangerskapet, og oss normalvektige et sted i mellom :)

Får igjen alle mine bukser enda. Men om de er behagelig er noe helt annet.. 11+4 idag og ikke gått opp noe kg.

Er 14+4 (elr 15+2) har lagt på meg ca 1/2 kg. Men tror litt "muskler" har blitt borte og erstattet med annet. Trente mer styrke før svangerskapet :rolleyes:

Aner ikke hva jeg veier nå, eller hva jeg veide før.... MEN jeg føler meg tjukk!!! Har alltid vært slank og atletisk, og har aldri følt meg så ukomfortabel og ekkel som nå!!!

Back
Topp