Vektøkning

Mammasom19

Forelsket i forumet
Har ikke gått opp noe som helst i vekt (er 15+3) og er litt bekymret... Magen viser litt, men ikke mye. Hvor mye har dere gått opp?

Er 16 uker, har gått opp 2 kilo. Føles som mye mer da, for de vanlige buksene mine klemmer så mye at jeg ikke klarer å gå med de lenger :-(

Helt normalt å ikke ha gått opp i vekt enda.... ;)
mange går også ned i vekt i starten... Gikk ned 5 kg med nr2(fikk norovirus) men endret opp med +13 kg på slutten:p
Har gått opp 2 kg selv

Har gått opp 1,4 kg (16 veker), men det ekstra har komt siste 2 vekene.
Og magen ser ut som 5 kg aleine

Har gått opp 4 kg, er i uke 13 ;) redd jeg skal gå opp veldig mye, men var på mitt absolutt slankeste før jeg ble gravid så skylder på at kroppen trives best med noen kilo mer enn det uansett ;) tror det meste er normalt hva gjelder vekt i starten av svangerskapet jeg, sålenge du har sett alt babyen vokser osv er det jo tipp topp <3 den tar det den trenger av næring uansett den såvidt jeg har forstått ;)

Er i uke 15 :Heartred

Har gått opp mindre enn 1 kg, men ser såvidt at magen begynner å endre seg... Har hatt dårlig matlyst, men den har absolutt komt seg i det siste!! Så nå tenker eg at kiloene óg kommer snikende. Vi bærer på mirakler alle sammen :love7 Noen kilo ekstra tåler vi godt. Er ikke bekymra selv, babyen får jo det den trenger! Var også på ul i veke 12, aktiv spire i magen!!

Det er like vanlig å ha lagt på seg litt til nå, som å ikke ha det. Mesteparten av vekta kommer fra uke 20 om jeg ikke husker feil.

Har akkurat passert 12 uker, og jeg er ennå ikke tilbake til startvekten jeg hadde før jeg ble gravid. Helt normalt å ikke gå opp så mye i starten. Jeg gikk opp bare 10kg til sammen i forrige svangerskap, og var tynn fra før også. Spiste som en hest, men la ikke på meg noe særlig.

Har ikke gått opp noe som helst i vekt (er 15+3) og er litt bekymret... Magen viser litt, men ikke mye. Hvor mye har dere gått opp?
Jeg er akkurat like langt som deg, og jeg har ikke gått opp noen ting! Syns det er helt greit jeg :)

Har gått opp 5 kg allerede 15 +1. Spiser normalt, nesten ikke godis , men har drukket svært mye juice. Det er jo veldig kaloririkt. Gått over på sitronvann nå. Har vært inaktiv pga svangerskapsplager + vært syk nå i en og en halv uke. Trening står på plakaten med det første. Håper å gå opp maks 12 kg, men det spøker jo der.......

Legger ved disse som kan være veiledende:

http://www.calkoo.com/?lang=15&page=59

http://www.kidspot.com.au/birth/pregnancy-weight-gain-calculator
Flink du er som spiser sunt og trener! Jeg må skjerpe meg veldig på det, og komme meg på treningssenter/gå turer :) håper også på å legge på meg ca 12 kilo som du sier. Har bmi som ligger helt på normalen så da er vell det optimalt om jeg ikke tar helt feil :) stå på!

Er i uke 15 :Heartred

Har gått opp mindre enn 1 kg, men ser såvidt at magen begynner å endre seg... Har hatt dårlig matlyst, men den har absolutt komt seg i det siste!! Så nå tenker eg at kiloene óg kommer snikende. Vi bærer på mirakler alle sammen :love7 Noen kilo ekstra tåler vi godt. Er ikke bekymra selv, babyen får jo det den trenger! Var også på ul i veke 12, aktiv spire i magen!!
Veldig betryggende å høre at alle er forskjellige, samtidig som det er mange som ikke har gått opp så mye som mange av nettsidene sier man skal. Blir jo bare hysteri om man skal ha en fasit da alle er forskjellige :p Som du sier så kommer nok kiloene når de kommer!
Mirakler er de ja, det har du helt rett i <3 Lykke til videre til deg!

15 uker og har ikke gått opp noe. Ikke noe mage heller. Føler meg egentlig lite gravid om dagene etter at kvalmen roet seg og energien kom tilbake. Gleder meg til magen kommer!

Jeg drikker også mye juice, men det er jo ikke så bra for tenna, så blander ut med vann.

Jag har mot min vilja gått ner 2kg..Har ingen matlust och maten smakar neutralt..efter en tugga så känner jag mig proppmätt :/

Har ikke turt å veie meg enda, men tror nok jeg har gått opp noen kg ja!
Alle buksene mine unntatt joggebuksene er så trange og ekle at jeg ikke klarer å ha de på.

Her er buksene trange på magen, men har gått ned ett sted mellom 10-12 kg pga hyperemisis. Hadde heldigvis litt å ta av etter ferien, så sånn sett går det greit. Har ikke lagt på meg nevneverdig med de to andre heller - men fått to friske fine barn likevel ❤️

Er i uke 16 i morgen. Fått mye mage (førstegangs gravid) men ikke gått opp et gram. Er normalvektig og legen er ikke bekymret, så de kommer vel tidsnok de ekstra kiloene ☺

Last edited:
Back
Topp