Vektøkning..

erikasi

Glad i å skrive <3
I mitt første svangerskap gikk jeg opp 20 kilo og i mitt andre gikk jeg opp 30! Jeg skal virkelig passe på å ikke gå amok med mat dene gangen.. Har dere noen tips?? Det handler ikke om junkfood eller snop, men mengde mat.. Jeg er som en hangoversøndag hvor man kan spise i det uendelige... Det er så tungt å gå av senere, men det er også slitsomt å være overvektig i svangerskapet.. Allefall for min del:/ Hvordan er/har dere vært i deres graviditeter? Jeg ønsker ikke å slanke meg, men begrense meg så godt jeg kan:) Tar meg selv i å lukte mat gjennom tvn å unnskylde meg med at jeg ikke går opp 2 kilo av ett måltid.. Noe jeg garantert gjør så mye som jeg spiser!!!:)
 
å, kjenner meg igjen og jeg er på god vei... gikk opp 21 kg med Bassen. Ikke junk, men mat mat mat.... kjenner jeg er mer sulten allerede nå.....Hvordan skal dette gå?
 
jeg å la på meg over 25kg med storebror! kjenner jeg er like sulten nå som sist.... for meg nå handler det om målsettinger. nok er nok har jeg bestemt meg for. handlet inn masse frukt og bær som jeg tygger litt på samt drikker mye vann. hjelper faktisk på metthetsfølelsen. håndarbeid på kveldstid er også en fulltreffer! er gøy tiden går fort og man glemmer litt den lysten/trangen til å putte noe i munn. hehe
 
Hehe, jeg er også på god vei!:) Jeg prøver å drikke mye vann og jeg handlet en del småting jeg kunne knaske på, men vet dere... Jeg blir bare mer sulten:/ Jeg blir som en mann og værre enn det:) Men trente dere under forrige graviditet da? Det gjorde ikke jeg, og skal prøve det nå.. Det må jo hjelpe litt:) så lenge ryggen holder da:)
 
da er du på rett spor! trente ikke forrige gang. var deprimert bekkenløsning svangerskaps diabetes og ung. likte ikke det som skjedde med kroppen og ble ganske asosial. alt endret seg når jeg fikk se verdens nydligste for første gang da! nå så går jeg tur hver dag og svømmer 2 ganger i uken. gjør det jeg kan for at denne gangen skal bli annerledes på en positiv måte!
 
Her er jeg på vei nedover foreløpig, og det er nesten like bekymrende. Kaster opp og takler ikke mat. Har heldigvis en del å gå på. ;) Gikk bare opp 10kg i forrige svangerskap (hadde ekstrem kvalme da også), men nå veier jeg jo nesten det samme i utgangspunktet som da jeg var høygravid sist. :( Tok veldig av med ammingen sist, men spiste ekstremt mye den tiden jeg ammet... sluttet dessverre ikke med det når ammingen sluttet, så da kom det en god del kilo på.

Ellers er det vel lurt å følge rådene over. Spise bær og lignende. Forrige svangerskap spiste jeg en del tomater med ost og grillkrydder som jeg varmet litt i microen. Tok vekk det værste saltsuget sånn at jeg holdt meg unna chipsen. ;)
 
Back
Topp