Vektøkning!!!!!!

*Bluebird*

Flørter med forumet
ja, det høres sikkert helt merkelig ut, og eg er kun 4+5 i dag, men siden positiv test for 1 uke siden, så viser vekta + 2 kg. Sist fullført svangerskap med gutten min gikk eg opp 44 kg. Ble utredet for alt mulig sia vekten gikk bare opp , men de konkluderte bare med at det rett og slett var fett. Noen som opplever det samme, og som eventuelt har noen gode råd og tips til meg? Eg trente og spiste sunt sist gang;)

Off, det hørtes slitsomt ut. Gikk du fort ned igjen etter fødsel da?

Hvis du ikke har endret på kosthold og aktivitetsnivå siste uka så tviler jeg på at du har lagt på deg 2 kg fett siden positiv test. Kan det være vann? Er du litt treg i magen? Jeg er hvertfall skikkelig 'stinn' og kjenner at buksene sitter trangere.

Her er jeg også 1 kg tyngre, men jeg er skikkelig oppblåst i tilegg til at jeg ikke får gått noe særlig på do. Ubehagelig!
Drikk masse vann :)

Jeg lalegges på meg Ca 28-30 kg ned begge mine, trente og passet maten jeg spiste, men følte ingenting virket, er stuper bekymret denne gang, med tanke på jeg er eldre og dermed sitter det enda bedre etterpå. Jeg er fullstendig oppslukt i å passe på hva jeg putter i munnen, min mann mener jeg er litt hysterisk. Men jeg tenker det skal av etterpå også. Og jeg er en person som er veldig opptatt av vekt( eller ikke vekt men hvordan kroppen min ser ut) jeg vet legen kan hjelpe. Det er et program som kan følges som er for gravide som blir enormt store. Går jo an og spørre. Men lykke til. Får du tips vil jeg veeeeeldig gjerne ha tilbakemelding. Er desperat selv

takk for svar:) Får eg noen tips, så skal eg dele med alle sammen!!!!! Eg hadde håpet at ammingen skulle ta noen kilo, ammet et helt år, men gikk kun ned 9 kg hele året. Så, eg måtte totalt legge om kosthold, og trente intens minst 4 ganger i uken, og etter et helt år til, så var eg kvitt de siste 35 kg. Men det var et hardt år, og eg har jobbet enda et år med å "holde" vekta nede, så det blir vel mulig å gå ned i vekt igjen hvis eg legger mye på meg, men det var slitsomt, både fysisk, men og psykisk siden eg har normal vekt og BMI til vanlig. Men til syvende sist, håper eg bare at spiren klorer seg fast, selv om vekta går opp;)

Forstår godt det var slitsomt!
Jeg håper kroppen svarer på en annen måte denne gangen for deg! Krysser fingrene!
Håper virkelig teknikken min funker. Sist spiste jeg bare søplemat og dyttet i meg insulin. Ikke bra i det hele tatt!

Jeg vet det var min egen feil. Da min eneste "plage" var STOR appetitt ;)

Jeg gikk opp hele 50 kg på første mann. 30 på nr 2, 3 og 4.. Har startet godt denne gangen med -2 kg, men så har jeg vert kvalm fra en annen verden denne gangen. Fikk slengt i ansikte ved de andre svangerskapene at jeg mått ta meg sammen med hva jeg puttet i munnen. Og forsøkte da å si til legen at jeg var forsiktig, men at det uansett stappa i kjeften så la det seg på hoftene. Viste seg da jeg ploppet sistemann ut at det var oversvømmelse av fostervann, og 2 dager etter fødslen hadde jeg gått ned hele 14 kg... da snakker vi vann masse altså. Blir litt deppa når jeg leser om hvor mye det er "vanlig" å gå opp i et svangerskap... jeg er langt fra ei de har brukt i den undersøkelsen... o_O

Jeg la på meg veeldig mye under forrige svangerskap jeg også, men aktivitetesnivået var også dertil lavt. Jeg hadde så mye vondt, så jeg lå bare lå rett ut, og putta nok i meg alt for mye i tillegg... Jeg er 7+4, og allerede er det svært få bukser som passer :( Men det er vel fordi de var tettsittende i utgangspunktet. Jeg er tidvis meget oppblåst, men har definitivt lagt på meg allerede :( Krysser fingrene for å havne under en total vektøkning på 30 kg denne gangen i hvert fall...

Herregud blir skremt jeg 50 og 30 kg, leste det var 12 som var normalt..

Ikke for å være frekk mot trådstarter her, men for å berolige den siste i tråden her; Vektøkning på 30-50kg hører nok ikke til normalen. Ville vel sagt at normalen ligger mellom 12 og 20kg. Eneste vi kan gjøre er å trene regelmessig i svangerskapet og ha et sunt kosthold

Her la jeg på meg 30 med forrige, men lå da rett ut over halve svangerskapet pga diverse plager. Nå får jeg såvidt i meg mat, og har startet med å gå ned 3 kg....håper det blir litt mindre denne gangen enn sist :/

Back
Topp