Vektøkning

Fra startvekten så har jeg gått opp 3-4 kg, men i mellomtiden gikk jeg ned i vekt. Startvekta mi var 52 kg, og jeg mista 2 kg. Så da var jeg nede på 50. Men etterhvert som matlysten min har kommet tilbake, så nå veier jeg rundt 55-56 kg. Har jo begynt å få litt mage, og litt pupper. (LITT?? Føler de er kanonstore!!) hehe..

Var på vekta i går, pluss 4,4 kg til nå.

Er 23+4 i dag og har gått opp hele 1 kg :P Kan ikke klage nei, er spent på om det kanskje raser opp i 3 trimester kanskje...? Vet ikke når det er mest vanlig å fyke oppover i en fart jeg :) hmm

Idatada skrev:
Hvor mye har dere lagt på dere så langt? Var livredd for å legge på meg veldig mye under graviditeten, men har så langt kun gått opp 4 kilo (er 23 uker på vei).

Gikk opp veldig lite på starten jeg også. Men er i uke 33 og har nå gått opp over 10kg men ser normal ut :)

8kg her! Litt mer enn ønsket men skitt au- trener litt mindre enn før men spiser bra så de ekstra skal jeg vel få trent bort etter fødsel engang.  No worries:)

( men bare skummer over dere "+2-3kg" hihi..)

Er gått opp 3 kg og er 24+1 uker :)

Jeg var hos jordmor i dag og er på -3 kg nå. Gikk ned 6 kg i starten på grunn av dårlig matlyst og omlegging av kosten. 

Opp 2kg er i uke 21+6 :) Er helt i orden med 2kg :) la på meg 11 med førstemann. Håper å ikke legge på meg noe mer denne gangen eller! :)

Blir nesten deppa av å lese her ;) jeg har  gått opp hele 10 kg!!!!!!!!!!!!!! Bare 23 uker.. 
Spiser sunt, men beveger meg mindre enn før da jeg ikke er så sprek nå.. men må da være lit vann også.. ikke bare fett.. alt på meg er større.. hehe

Haha, kjenner meg igjen! Bekkenløsning her, så kommer meg ikke på langt nær så mye på trening som jeg skulle ha gjort. Eller trening er et fremmedord for meg nå det.. :P

Jeg er 22 + 4 i dag, og jeg har lagt på meg 2,5 kg etter jeg gikk ned 4-5 kg fra april. Skal til jordmor på onsdag, er spent på hva hun sier da. 

Okei jenter, confession time! Noen dager etter at jeg starta denne tråden var jeg hos rutinekontroll til legen. Og jaggu, 4 nye kilo på en måned!! Så er altså 24 uker på vei og 8 kilo tyngre. Hrmf. Men vi er alle forskjellige og det meste går vell av etter fødsel. Synes det er deilig å kunne kose seg ekstra disse månedene jeg! ;) Nyter det!

Frk Baby i magen ^^, skrev:
Pr i dag , så tror jeg at vekta ikke har riket seg en millimeter siden startvekt , bare ned og så opp igjen det som jeg har mistet ... Finner ut på torsdag da jeg skal til JM igjen ....

Oppdatering ... Gått ned 3 kg på startvekt og opp 0,5 kg .... 

And we have a winner: +15 kg! 10 av dem de første 10 ukene, siden jeg dyttet i meg mat hele tiden for å holde kvalmen på avstand. Dessuten er jeg sånn bekkenløs, så jeg får ikke beveget meg så mye som jeg skulle ønske. Jm var veldig bekymret og sa rett ut at jeg hadde brukt opp kvota. Selvom jeg prøvde å forklare at jeg er sånn. La på meg over 30 kg første gang, og "bare" 23 sist, så jeg er fornøyd bare det ikke blir mer enn som så. Går jo ned igjen og vel så det når jeg ammer. Hard hvertfall gjort det før, og får heller jobbe litt mer med saken, siden jeg begynner å bli gammel. Prøver å passe litt på hva jeg spiser, og tillater meg ikke å bare spise brunost, selvom det er bare det jeg har lyst på. Dessuten har jeg sjekketog vet at det ikke er tegn til svangerskapsdiabetes. Tror det også er naturlig at det er forskjell på hvor mye det er naturlig å legge på seg, og i har jo også ganske forskjellige utgangspunkt, så det blir litt feil å sammenligne.

Magen min og er veldig liten om morgen og stor om kvelden, jeg er i uke 30 om 2 dager. La på meg 7 kg, men det viser nesten ikke, hadde ikke noe å ta av før jeg ble gravid, så jeg reknet med at jeg kommer bare til å legge på meg.

er i uke 22 nå. hadde lagt på meg ca 7 kg sist jeg var hos legen, men det er snart 1 mnd siden. skal bli spennende å se hvor mye mer vekta har økt når jeg skal til jordmor til uken =)

Eg har lagt på meg ca 3 kg, er i uke 23. Forrige graviditet hadde eg lagt på meg 3 kg før eg var komme til uke 12, så det er veldig anleis denne gangen. Men, det kjem vel sigande likavel. Er vel veldig varierande når kiloane kjem på.
Håpar likevel at det ikkje blir like mange som sist gang, la på meg 22 kg da :o))

Magen min er også veldig liten om morgenen, og om kveldene er den stor. Jeg er 23 uker i morgen. Jeg gikk ned 4-5 kg i de 3-4 første månedene. Og etter det har jeg lagt på meg igjen 2,5 kg. 

gikk først ned 3 kg, og nå har jeg gått oppigjen 1 kg :) Så er 2 kg under startvekta :)

Back
Topp