vektøkning

2gull 09/12

Blir kjent med forumet
Jadda, så jeg sto på vekta i dag morges, ikke hyggelig!!! Har hatt for mye utskeielser siste 2-3 mnd og har gått opp 4-5 kg siden august! Not cool! Så da blir det spinning og grønnsaker fra i dag. Kan nok ikke skylde på graviditeten og vektøkningen enda... Forrige svangerskap la jeg på meg kun de siste 3 mnd, klarte faktisk 14 kg til slutt!! Alt borte etter 2 uker. Heldigvis! Så jeg tar denne utfordringa på strak arm og sier til meg selv at trening er sunt og godt!! (ikke helt sikker på dette, men hvis jeg sier det ofte nok, så tror jeg på det til slutt sikkert....blæh!!) Jeg er nemlig en meget bedagelig jente som ikke liker å bli svett........ Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men kanskje er det flere som trenger et dytt for å komme i gang?? Trening er gøy!!!!

Har ikke lagt på meg ennå, men jeg skal kjempe mot kiloene så godt jeg kan. La på meg 20 kg sist. Ble mye stillesitting pga bekkenløsning og svingende blodsukker som jeg jo tilfredsstilte...ikkje brah... Blir sikkert sånn denne gangen også, for nå er det kvalmen, svimmelheten og trøttheten som holder meg i ro og er vel så pesimistisk at jeg vet at bekkenløsninga kommer snart. Kjenner det allerede litt. Skulle helst vært i aktivitet som vanlig.

Jeg kan ikke skylde på noe. Ikke er jeg kvalm eller ikke har jeg vondt noen steder, så det er kun latskap og søtsug som gjør det. Fikk mye vann i kroppen forrige gang, og i tillegg til babyen ble det til sammen 14 kg til slutt. Jeg hadde ingen plager da heller, og håper jeg er like sprek denne gangen:) Blir nok spinning i kveld, jeg er jo støttemedlem på treningssenteret.... så denne vektøkningen var et dytt jeg trengte faktisk! Jeg har da noen kg for mye fra før, så trenger IKKE disse ekstra unødvendige kg. Ikke mere "jeg kan spise det jeg vil, for jeg er gravid"... Nix, her blir det sukkeravrusning til suget gir seg

Sist gang la jeg på meg ogodt over 30 kg, og det tok kun 3 mnd å alt å vel så det var borte.

Jeg er veldig for å spise sunt å trene masse!
Nå blir det ikke så mye trening for tiden da jeg sliter med både bekkenløsning og prolaps i bekkenet så dette kan virkelig bli en utfordring,
Så nå går det i å går tur m alle hundene og lett vektløfting når jeg er i form.

Men til syvend eog sist bekymrer jeg meg ikke noe over denne vektøkningen siden jeg vet at om 8-9 mnd er det tilbake til å forhåpentligvis kunne røre på seg så masse man vil igjen:)

Enig i at vektøkningen ikke er det som er viktigst. Jeg prøver bare å ikke la det skli hetl ut så alt for tidlig i svangerskapet:) Og siden jeg er frisk og rask, kan jeg liksågodt begynne å røre meg litt og ikke la latskapen stoppe meg nå som jeg er full av energi! Måtte det vare !!!

Gikk opp 15 kg på en måned da jeg sluttet å amme Benjamin jeg.....
Nå har jeg gått ned 5 kg igjen, men gidder ikke styre nå når jeg er gravid igjen...
Man skal jo ikke slanke seg når man er gravid...
Tar det heller etter neste fødsel... :)

2gull 09/12 skrev:
Enig i at vektøkningen ikke er det som er viktigst. Jeg prøver bare å ikke la det skli hetl ut så alt for tidlig i svangerskapet:) Og siden jeg er frisk og rask, kan jeg liksågodt begynne å røre meg litt og ikke la latskapen stoppe meg nå som jeg er full av energi! Måtte det vare !!!

Da er det vel bare å røre på kroppen det vel...:?
Ikke noe er bedre enn at mor har det bra, da har lille spiren det bra også:)

Usj ja. Jeg har enda ikke turt å gå på vekta, men jeg ser selv samt at andre kommenterer at jeg har lagt på meg. Nokså tynn fra før altså, så at folk kommenterer det er for seg ikke noe jeg tar negativt. Har skeia ut litt i det siste med mye god mat, og litt lite overskudd til trening er det også. Prøver å holde meg nøktern i ukedagene da, men ikke like lett det heller. Har et nokså anstrengt forhold til vekta mi. Er nokså slank og har panikk for å legge på meg. Enda jeg trøkker i meg usunne ting. Huff.

AudiMamma skrev:

2gull 09/12 skrev:

Da er det vel bare å røre på kroppen det vel...:?
Ikke noe er bedre enn at mor har det bra, da har lille spiren det bra også:)

er jo d jeg sier....

Har lovet meg selv å være like flink som jeg var i starten sist!
La ikke på meg særlig tidlig i svangerskapet, men lagret tydeligvis siiinnsyke mengder vann mot slutten!!!Hadde hjemme eksamen og det var godt over 30 varmegrader.... Tærne sto rett opp, og var ikke i nærheten av gulvet pga ødem!
Det gidder jeg ikke denne gangen!!! ;o) 

Satser på å gå turer, spise sunn mat, og kooose meg!

(Har dilla på klementiner da...)

hehe.....jeg har gått opp 3-4 kg selv. De siste 2 kg bare nå ukene etter jeg ble gravid. men spiser en del salte kjeks osv....så er vel mye vann også. Kan jo være 1-2 kg det sikkert :)

Back
Topp