Bkno2262672
Flørter med forumet
Arg! Jeg blir så irritert på enkelte leger!! Første gang jeg var gravid hadde jeg bmi rundt 21. Gikk opp ganske mye i starten av svangerskapet, ca 7kg ved en kontroll hos legen. Da sa hun at jeg måtte passe meg, og «husk det skal av igjen også», akkurat som jeg aktivt hadde gått inn for å legge på meg?!?! Den kommentaren har brent seg fast hos meg. Og nå før mitt 3. svangerskap er utgangspunktet 10kg mer enn utgangspunktet før min første graviditet. Så legen fikk jo rett i at det ble vanskelig å gå det ned igjen. Men hvorfor i huleste mener hun det er bedre å gi meg dårlig samvittighet for det? Dette har prega meg siden. Selv om jeg mener jeg har et like bra liv med 10kg+. Bmi er innenfor normalen, ca 24, så hun legen har jeg mest lyst å drepe om det er lov å si. Det et enkelte kommentarer som kan ødelegge mye for en person...
Skjønner deg godt ! Jeg har en svært høy bmi på 34. Men alle prøver er fine, blodtrykk så lavt at jordmor måtte måle toganger
Jobber over 100% å har i tillegg en bedrift å barn uteom. Men hver gang jeg støter på ett problem i svangerskapet er svaret alltid, det det er ikke farlig å ha vondt i ett svangerskap og det er godt for kroppen å bevege seg litt. Så du godt ta deg en spasertur så vil det hjelpe.....
Jobber som renholder å er på fotene hele dagen å har ettermiddags jobb som også krever at jeg er på bena. I tillegg svømming med barnet en gang i uken. Å jeg har kun gådd ned i vekt dette svangerskapet. Men svaret er alltid du kan godt spaserte deg en tur eller spise sunnere
Får inntrykk av at helsepersonell/jordmor ikke tør bli kjent med pasientene sine. .får da vil jeg tro mange av oss som er overvektig ville blitt behandlet annerledes.