Vektøkning i svangerskapet

Liisjja

Oscar<3
Januarskatter 2015
VIP
Veiledende oversikt for vektøkning i svangerskapet:
Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg

Fant denne innpå desember 2014, synes det var en grei oversikt :)

12+5 å ikke lagt på meg noe heldigvis da jeg har nok ekstra kg fra før:)

❤️️Termin 4.januar❤️

Takk! Den var grei.
Godt å se at jeg ligger innenfor!

Lagt på meg mye denne gongen også...:( Huff å 30 uker igjen....

Straks 13 uker, har gått ned 1 kg fra startvekt uke 4. Det vil nok jevne seg ut etterhvert, vekten er veldig individuell og ikke noe jeg bekymrer meg for. Går jeg opp mye så gjør jeg det, da må jeg jobbe for å få det bort etterpå. Sist gikk jeg opp 10 kg frem til uke 31, så hadde jeg gått de siste 9 ukene så hadde jeg nok gått mer opp. Det aller meste av selve vekten forsvant rett etter fødselen.. Det så bare ikke slik ut på kroppen :P

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Usikker på hvor mye jeg har gått opp. Tipper vertfall 2kg. Blir sikkert mer. Hjelper ikke på at vi er i USA! Hoho

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

puh da er jeg fortsatt innafor normalen :D

Har ikke vert på vekten siden eg va på ul! Då va eg d samme dom eg va før eg ble gravid! Men uken før hadde eg vist lagt på meg 4 kg i fra før, men så hadde eg plutselig gått ned igjen!!

Termin: 3. jan

❤️min første❤️
Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg gikk opp akkurat slik i mtt første svangerskap, men nå i uke 10 viser vekta -1 kg...

Sent from my iPad using BV Forum

Nå har jeg gått NED 6 kilo siden jeg ble gravid. Skal jeg regne kiloene jeg går opp fra og med nå, eller fom startvekt?
Altså hvis jeg går opp 14 kilo nå så har jeg egentlig bare gått opp 8 kilo siden startvekt hvis dere skjønner?

Samme lurer jeg også på... Har hittil bare gått ned.

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Ok. Er jo glad jeg har gått ned, ikke veid så lite på en god stund. Men er vel nok med 6 kg ned, så nå kan vekta få gå opp de 6 kiloene igjen...gjerne ikke så mye mer:)

Sent from my iPhone using BV Forum

da ligger jeg litt over ser jeg..... men håper vekta har sakket farten nå :)

14?
Har heldigvis aldri gått opp så mye 6-8 kg her

Ligger litt under.. 22 uker idag :D får se i neste uke når jeg skal til jordmor igjen :) men tror jeg har gått opp 4-5 kg :)

Mamma for første gang i des/jan <3

Back
Topp