Vektøkning i graviditeten!

Update fra min side, har kun gått opp 400 gram de siste to ukene, mens symfysemålene holder en jevn kurve:) tror nok 3kgpåtouker fra sist kontroll i hovedsak var vann som plutselig la seg rundt på kroppen. jordmor sa i dag at hun kunne se at jeg hadde vann i ansiktet. 65,9 med klær i dag, så nesten 14 kg totalt så langt. Er i uke 36 nå :)

Nå har jeg gått opp 12 kg og har termin om 4 dager.
Legen sa at 12 kg var kjempebra vektoppgang. Men jeg liker det ikke likevel og håper jeg ikke går opp mer nå.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

13 kg opp og en uke til termin :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

6 kg opp og 13 dager til termin!

Jeg stod lenge stille, men har lagt på meg litt mer nå som bekkenløsning, permisjon og
latere dager med litt hyppigere inntak av kosemat har funnet veien til mitt liv :D
Men, det kan jeg leve godt med, det blir nok av trilleturer, sunn mat, og sommer med
masse utetid etter lille'n kommer ut :Heartred

Etter en "på stedet hvil" periode så er jeg nå i uke 39 og har gått opp 20kg. Hopper ikke akkurat i taket over dette..men me er alle forskjellige og jeg unner gutten min kiloene han trenger!! :D

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Opp 9 kg, 7 dager til termin. Håper det meste forsvinner med fødselen som sist, og at jeg kommer meg ned på tosifra igjen.

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Oppdatering fra meg. Det er nå 1 uke siden fødsel, og har gått ned 12,5 kg :D bare 6 kg igjen til startvekta mi :)

Er det ikke rart/deilig?!
1,5 uke før fødselen var jeg 77 kg, med en startvekt på ca 60.
Én uke etter fødselen gikk jeg på vekta og var 63,5! Jeg må seriøst ha svetta ut alt, med feber og hetetokter under amming!
Jeg syns liksom ikke jeg hadde såå mye vann, men merker jo stor forskjell nå!:P

Jeg har gått ned 1,5 kg på en uke, fra uke 38 til 39. Håper ikke jeg går opp mer nå heller, for buksene begynner å bli ubehagelige:p

Ugh, 19,5kg her, 3 dager på overtid! Men det beste/verste er at jeg ikke føler meg svær, og får stadig høre at jeg ser bedre og friskere ut enn noen gang. Har sikkert fått kiloene jevnt fordelt. Satser dog på at kiloene forsvinner som dugg for solen når knerten endelig finner på å komme ut! *utålmodig*

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

67 kg, så opp 14 kg her, fra en startvekt på 53. Jeg tror egentlig jeg var 52, men det er 53 som står fra første veiing i uke 10. 39+4 i dag. Gleder meg til å bli kvitt den ekstra vekta altså!!!

1 uke til termin, + 12kg. Helt ok, for tror det hadde blitt hardt med no særlig mer akkurat nå, melkesyre i bein og rygg :-P

5 dg til termin og 12 kg. Helt greit, har ikke noe særlig vann så raser ikke så fort bort som hos noen av dere. Men håper det forsvinner såpass greit som sist allikevel :)

Back
Topp