Vektøkning i graviditeten!

Venterpånr.2

Forelsket i forumet
*MIA*
Åh, er det flere som meg her? Jeg har gått opp 16 kilo, og har enda fire uker igjen til termin. De fleste går jo opp mest i slutten av svangerskapet, så er litt redd for at jeg skal sprekke snart :p

Uke 33 hadde jeg gått opp 4kg, er 34 nå. Men så skal det sies at jeg veide litt ekstra ifra før da :p kjenner ei som gikk opp 25kg så det er nok veldig forskjellig ifra person til person. Hun var jo veldig lita og tynn før hun ble gravid. :)

Jeg har gått opp 14 kg og har 3 uker igjen.
Det skal vel sånn ca 1 kg til på babyen, så går vel opp i alle fall det :P

Men jeg har så godt som alt på magen som henger ut, og jeg kan virkelig ikke forestille meg at den kulen skal bli enda en kg tyngre :P Føler jeg snart trenger en trillebåre e.l. ;)

Har gått opp ca 10 og har igjen 6uker, så tørr ikke håpe no enda :-P

har ikke veid meg på over 2 uker (33+2), men da var det +14 kg. men alt er på mage/hofte/lår.

Er ei stund siden jeg har vært på vekta,
men 8 uker før termin hadde jeg gått opp 18 kg.

Veide meg i dag, å har gått opp ganske nøyaktig 20kg:(.. Fysjom!
Har 6 uker igjen til termin, så dette lover ikke veldig bra:(..
Gikk opp over 30kg sist, og var så bestemt på å ikke gå opp så mye denne gangen.. Har vært flink med kostholdet, men pga store bekkenplager som kom tidlig, har jeg ikke klart å bevege stort på meg. Å jeg er en sånn type som må mosjonere regelmessig for å ikke gå opp i vekt, har jeg funnet ut... Kosthold er ikke nok:/..
(Var plaget med bekkenet sist også, men ekstremt denne gangen..)

Jente født juli 2011 ~ termin med lillebror, i april 2014 :)

Har gått opp 19 kg tilsammen.
Bare på de tre siste ukene nå har jeg gått opp 3 kg.. Vekta har lenge stått på "stedet hvil" her, men stemmer nok at kiloene kommer ramlende nå på slutten. Ikke at jeg bryr meg så mye, av skal de uansett :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Åh, er det flere som meg her? Jeg har gått opp 16 kilo, og har enda fire uker igjen til termin. De fleste går jo opp mest i slutten av svangerskapet, så er litt redd for at jeg skal sprekke snart :p
20kg, and still counting! Har lagt på meg 4kg for hver gang jeg er på kontroll, altså ca hver 4uke. Og jeg passer på hva jeg spiser, har ikke lyst på snop, og er forsiktig meg salt. Men er igjen mye sengeliggende. Ser at de siste 8ukene har gått hardt utover beina. Knær og ankler er blitt lår :'(

Jeg har lagt på meg 10,5 kg.. Sliter veldig med magen, tar mye jerntilskudd, så noen dager har jeg lagt på meg 13-14 kg..

Her har jeg gått opp 7 kg og er 36+3, er fornøyd med det. Hadde også litt ekstra fra før av så planen min var å holde meg innenfor 10 kg økning.

greit å vite at jeg ikke er alene om det:) jeg har også, som flere andre vært alt for lite i aktivitet pga bekkenløsning. Det har nok mye av skylden.

Opp 11 kg her! Er 36+2. Endte på 13 kilo ved forrige svangerskap :-) tar det veldig med ro da jeg så hvor raskt kiloene forsvant etterpå!

65,5 kg nå, så 13 kg +. Er uke 34+4. Lagt på meg tre kilo på de siste to ukene.. har som mål å ikke tippe 70. Var jo ganske slank da jeg ble gravid, men syntes likevel det er mye. Spiser sunt og vil påstå at jeg er ganske aktiv. Forhåpentligvis vil ammingen gå bra, og jeg kan komme tilbake til førvekta raskt. Håper jeg kan føle meg vel i bikini i sommer! Ingen strekkmerker so far, så håper på det beste:)

Jeg gikk opp totalt 14 kg sist, da veide jeg mindre (52 kg) enn denne gangen. Nå hadde jeg høyere startvekt og gikk opp 7 kg totalt. Tippet akkurat 70 kg. Men har ikke hatt mye matlyst, og var kvalm fram til uke 24.

Last edited:
13,5 kg i uke 33.gikk opp ca 17kg sist og håper ikke på mer denne gangen!Gikk ned alt raskt sist men kjenner allikavel at jeg begynner å få litt noia:-/

Gått opp ca 12 kg til nå, er 6 uker igjen til termin. Men har ikke lagt på meg siden kontrollen i uke 29.

Ved forrige kontroll hadde jeg lagt på meg 5 kg på 4 uker. Fikk sjokk!! Så de siste to ukene har jeg holdt meg langt unna salt da jeg kjenner at kroppen holder godt på vannet. Ny kontroll i morgen, håper jeg ikke har gått opp så mye mer. Totalt 18kg til nå. Bekkenplager gjør at det er ganske rolige dager her å!

Back
Topp