Vektøkning (eller mangel derav)

Med første så gikk eg ned først 20 kg, før eg la på meg 8 igjen... Men på de to årene mellom har eg gått opp 20+ kg... Så no har eg lagt jevnt frem til no og er 15+4 vekt varierer veldig.

Gått opp 4 kg, men har stått stille de siste to ukene etter jeg skjerpet kostholdet :)
Var så kvalm og det hjalp med potetgull og søtsaker, utrolig nok så ble kvalmen bedre når jeg kuttet ut all junk fooden og føler meg mer opplagt enn på lenge :) 15+4 i dag

Jeg har gått ned 7 kg til nå... BAre pga et litt sunnere kosthold og mer bevegelse.
Men etter hg svangerskap tidligere så vet jeg at den som er skadelidende er ikke barnet men kun mor. Barnet tar det barnet trenger uansett...

har litt fra før av ,så jeg har bare gått opp 900 gram ,er nå i uke16+1 ,sist gikk jeg opp totalt 3 kg på hele svangerskapet. Men tror at har man litt fra før av så går man ikke opp så mye, men har endret kostholdet ,klare ikke å spise så mye av gangen så det blir små måltider i stede for store.

Tja :p jeg har litt for mye fra før, men det virker som om jeg tiltrekker meg kilo når jeg er gravid gitt :p

Ligger på akkurat det samme som ved start nå, 18+3 :)

Gikk ned litt i uke 11, pga my dårlig.

21+2 i dag, gått opp 3 kg fra vekten jeg hadde da jeg ble innlagt på sykehuset i uke 9. Det meste har egentlig kommet de siste par ukene; er mye mindre kvalm og har god matlyst. ;)

21+2, opp 4 kg. Mistet mye matlyst da det er trangt om plassen nå. Spiste som en mann for noen uker siden:p

19+5. Opp 8 kg til nå.. men nå er det skjerpings og skal begynne bevege meg mer (merker bekkenet trenger det også) så får jeg håpe svimlingen har gitt seg.. har også skjerpa hva jeg putter i meg :P så får vi se om det hjelper på og holde meg til totalt 10-11 kg.. MÅ klare det for å kunne føde der jeg vil.. :)

Er 21+0 idag og vekten viser ganske nøyaktig 10 kg mindre enn da jeg ble gravid. Her er det ekstrem svangerskapskvalme som er årsaken. Vekten går fortsatt nedover, men ikke så hurtig som for noen uker siden, så jeg gjør mitt aller beste for å stabilisere den nå.

Jeg er 19+5 nå og har gått opp 4 kg fra hva jeg veide da jeg ble gravid. Men i mellom der gikk jeg ned 7 kg pga hyperemesis. Men fikk kvalmestillende og da holdt mat seg nede :) Må fortsatt ta dem da men men, sånn er det :P

Jeg fikk litt sjokk når jeg gikk på vekta i dag! Gått opp 8 kg siden startvekta!! Er 21 uker på vei, og var normalvektig før svangerskapet! Er det unormalt mye vektoppgang?

Er 19+1 og har gått opp 6kg. Fornøyd med det egentlig :)

Jeg fikk litt sjokk når jeg gikk på vekta i dag! Gått opp 8 kg siden startvekta!! Er 21 uker på vei, og var normalvektig før svangerskapet! Er det unormalt mye vektoppgang?
Nei, absolutt ikke! Vekta går litt i rykk og napp og hva du veier nå sier ingenting om hva du kommer til å veie ved fødsel.

Back
Topp