Vektøkning (eller mangel derav)

Rabagast

Blir kjent med forumet
Var til legen i dag for andre kontroll, og veide 0,2 kg mer enn sist gang. Altså 200gr økning fra uke 9 til uke 14. Er det noen som har opplevd det samme? Føler magen har "blåst opp" voldsomt de siste ukene, og føler jeg ser veldig gravid ut, og tenkte kanskje det ble reflektert i vekten. Har noen kilo for mye i utgangspunktet, og da er det kanskje vanlig å ikke gå opp så mye?

Jeg har alltid "hørt" (lest) at det ofte er slik at gravide som har litt ekstra før svangerskapet gjerne ikke går opp like mye som andre. Jeg var slank da jeg fikk førstemann, da gikk jeg opp 12 kg. Håper ikke at jeg går opp like mye denne gang, nettopp fordi jeg allerede hadde en del av de ekstra kiloene fra før. :p

Jeg har ikke gått opp noen kilo enda. Er 12+4 hadde litt ekstra fra før som sikkert er grunnen til det :)

Har gått ned 6 kg :p er i uke 17 og fremdeles ikke lagt på meg noen av de 6 kg igjen. Men magen skyter i været :) Hadde litt å ta av fra før :)

Jeg er 15 uker i dag og har ikke lagt på meg noen ting.. Er veldig slank og har lav bmi så håper snart jeg går opp noen kilo.. :)

Sniker fra januar :) jeg har ikke lagt på meg noe o det hele tatt og er i uke 19. Da jer er overvektig så var jordmor fornøyd med det:) har fått større mage men har også endret matvaner når jeg ble gravid som har hjulpet

Jeg er normalvektig fra før, har gått opp 4 kg. Gikk opp 3,5 første 12 ukene, og nå de siste 4 har jeg bare gått opp 0,5. Fikk beskjed av jordmor at jeg hadde fin vektoppgang, og at det ikke var unormalt. Sist gikk jeg ikke opp noe før uke 16, hadde da noen kilo ekstra fra før.

Sist gang gikk jeg ned 4 kg opp et kg og ned et kg til neste kontroll. Jeg hadde vell en bmi på 26. Endte opp med å gå opp totalt 4-5 kg fra startvekt. Disse kg var borte allerede samme dag som jeg fødte sist. Før fødselen startet. Så du kan være en av dem heldige som veier mindre ettet fødsel. Denne gangen har jeg ikke veid meg noe særlig. Vet jeg er gått opp noen kg siden jeg trappet ned på amming. Men om det er grunnet svangerskapet vet jeg ikke :p

Sniker fra oktober.. Er i uke 30 og har gått opp 3 kg. Er normalvektig fra før. Jordmor har ikke reagert på vekta. Babyen tar det den skal ha. Er evt. deg det går utover :)

Gått opp ca 2,5-3 kg, er 16 uker idag. Normalvektig fra før. Spiser som en mann!! Vært mye sulten til nå:woot::woot: Men men.. Gikk opp ca 12 kg med de to andre, som jeg fort tok av meg igjen.. Satser på det samme nå selv om jeg er litt eldre:nailbiting:

Jeg er usikker på hva jeg veide helt nøyaktig når jeg ble gravid, men utfra vekten hos legen tror jeg at jeg har gått opp ca 2 kg. Er 13 uker i morgen.

Vært hos legen i dag og hatt en vektøkning på 6 kg! :wtf::facepalm::nailbiting:
Var slank før svangerskapet, er nå normalvektig, er 15+1
Kjenner jeg får litt angst men satser på at det utligner litt fremover.

Jeg er også en av de som har litt for mye og jeg har gått ned 6kg siden jeg fant ut av jeg var gravid, er nå I uke 15+4 og kan vel kanskje ane at magen har forandret litt fasong :) Stresser ikke med det, regnet med babyen har det bra og at jeg klarer å gi den det den trenger

har litt fra før av ,så jeg har bare gått opp 900 gram ,er nå i uke16+1 ,sist gikk jeg opp totalt 3 kg på hele svangerskapet. Men tror at har man litt fra før av så går man ikke opp så mye, men har endret kostholdet ,klare ikke å spise så mye av gangen så det blir små måltider i stede for store.

Back
Topp