Vektøking

34+3 og opp 18 kg på kontroll i dag!! Var i øvre sjiktet innenfor normal bmi før graviditet. Gleder meg til å få av alt + litt til:D

35+1 og gått opp 18 kg.. jeg var i utgangspunktet overvektig i følge BMI..
Jeg hadde mer panikk i begynnelsen av svangerskapet, men har lært meg å slappe litt mer av nå :-)

Hjemme fra jordmor nå, som absolutt ikke syntes at mine så langt +12/13 kg var noe å reagere på, slik fastlegen hadde :p Fikk helt bakoversveis av vekten selv, men hun syntes slett ikke det var ille! Betryggende :)

Har sluttet å veie meg:p Hater vektøkningen, men jordmor bryr seg katta, så lenge det ikke er unormalt lite eller unormalt mye økning på kort tid. Hun sier alt er bra, så da stoler jeg på det. Ser ut som en hvalross, men lite å gjøre med det.

33+2 og +6 kg
Helt toppers,synes jeg! Jordmor vil gjerne at jeg legger på meg litt mer, men så lenge lillegutt vokser som han skal, er jeg strålende fornøyd! Spiser som en hest om dagen,men legger tydeligvis ikke på meg så mye av den grunn. Har spist mye søtsaker i det siste også.....

34+4 og opp 9 kg. Kommer fort de siste ukene..... :p

Har lagt på meg 12 og 15 kg i de forrige svangerskapene og regner med å ende opp rundt der noe sted denne gangen også....

Uke 37 i morgen og har gått opp rundt 18 kg. Har virkelig est ut over hele meg, spesielt rumpe/lår :o men jeg har kosa meg veldig også da. Var normalvektig før. Gleder meg til å ta av alt og litt til etter fødsel :)

32+3 og opp ca 4kg siden unnfangelsen. Gikk ned en par kilo de første mnd, og har trent mye "gårdsarbeid" i sommer som jeg ser har tatt litt av fettet og gitt mer muskler. Jordmor sier alt er supert og at den lille oppgangen er helt ok for meg.

34 uker og ligger 1 kg under startvekt. Gikk ned 8 kg første tiden pga hyperemesis. Ifølge BMI var jeg overvektig, så jeg er ikke bekymret. Jm har heller ikke sakt at jeg bør ligge høyere på vekta. Veier 86 nå. Har enda mange uker igjen, men tror ikke jeg kommer til å legge på meg mer enn et par kg.

Jeg kjenner litt på det må de siste ukene da jeg "plutselig" har lagt på meg. Kjenner det på buksene mine i lår og rompa at de sitter ekstra godt Men er vel ikke så rart når jeg har fullstendig dilla på sjokolade melk om dagen , he he

Back
Topp