Vekstkurve

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Snuppa legger godt på seg, men vokser også mye i lengden! Dette gjør jo at hun ligger en del under kurven hvis man ser på høyde i forhold til vekt....
Men det er vel ingenting jeg kan gjøre med det?! Hun er slank som broren, men folk er jo så kjapp til å kommentere om man ikke har lubne babyer?!

Det er jo ingenting å gjøre med det. Har samme greie her, lange slanke babyer. Jeg har bestemt meg for å sette opp filter denne gangen på kommentarer som kommer på at han er tynn. Alle kan ikke ligge høyt på vekstkurven, noen må også ligge lengre nede. Så lenge de utvikler seg og følger sine kurver er alt bra :)

Amen :) Noen barn er runde og noen barn er slanke. Noen barn må jo være under "gjennomsnittet" også, hvis ikke ville det jo ikke vært noe gjennomsnitt. Hvis du skjønner hva jeg mener :) Jeg går kun etter trivsel på baby og tørre/våte bleier. Ser at hun vokser, hun er fornøyd og bæsjer og tisser ofte. Er hun litt under gjennomsnittet på 3-månederskontrollen vi skal på neste uke, håper jeg hs forstår meg når jeg sier at jeg tror hun er slik som hun skal være! :) Og håper dere andre får forståelse også.

Jenta er blid og fornøyd.. Og f.eks nå sist hadde hun gått opp 640 gram på 3 uker.. Men hadde strekt seg 3 cm også..

Jeg har hatt to stykker godt under snittet, det er fine unger det også.

Denne her ligger over. Det er uvant for meg

Jeg har hatt to stykker godt under snittet, det er fine unger det også.

Denne her ligger over. Det er uvant for meg
Her er det omvendt. De to første var over snitt, minstejenta er under.

Min er kort og lubben. Nederste linje på lengde og over middels på vekt. Alle babyer vokser i rykk og napp, både i lengde og vekt. Storebror var også kort som baby. Nå er han en ganske lang 4åring..

Back
Topp