Vekstkontrollen

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Glemt å oppdatere selve vekstkontrollen min, pga beskjed om skråleie.

Men baby veide iallfall 2580 gram, og er estimert til rundt 3,5 kg ved termin. Spennende om det stemmer! :-)

Alt annet var bra, men jeg synes det var rart at magen har blitt tynnere. Kanskje ikke tynnere siden grafen stiger, men det var et brått fall der. Hodet har fortsatt på samme kurve. Rart med tynnere mage pga sjokolade og snop jeg spiser. Hi hi. :-)

Ellers overrasket han jo med skråleie da, så ny kontroll om to uker igjen.

Så bra at veksten ser fin ut :) Det gjør det her også, til tross for 2560 g-baby en uke før termin forrige gang :) Blir spennende å se om estimeringene stemmer, da. Har hørt så mye forskjellig. Men denne gangen stemmer symfysemål og vekstestimeringene overens, så har troen!

Så bra at veksten ser fin ut :) Det gjør det her også, til tross for 2560 g-baby en uke før termin forrige gang :) Blir spennende å se om estimeringene stemmer, da. Har hørt så mye forskjellig. Men denne gangen stemmer symfysemål og vekstestimeringene overens, så har troen!
Oi! Like stor/liten som min er nå, i uke 35/36! :-)
Hva er babyen din estimert til denne gangen?
Mine tidligere barn har vært har rundt 3200 gram, men gutter og barn nummer tre blir jo litt større, så helt perfekt! ♡

Car og på vekstkontroll på tirsdag. Uke 38 for meg. Baby ble estimert til 3,3 kg. På grunn av høye blodtrykk når jeg kom inn så vil dei ga meg tilbake 14 april igjen, selv om blodtrykket var helt normalt etter ultralyden.

forstod ikke helt in det var vekstkontroll da, men vertfall sjekk av blodtrykk og vurdering om igangsettelse viss det var høyt. Er akkurat i uke 40 da i såfall. Så er jo ikke mange dagene før termin uansett om jeg blir satt igang.

Glemt å oppdatere selve vekstkontrollen min, pga beskjed om skråleie.

Men baby veide iallfall 2580 gram, og er estimert til rundt 3,5 kg ved termin. Spennende om det stemmer! :)

Alt annet var bra, men jeg synes det var rart at magen har blitt tynnere. Kanskje ikke tynnere siden grafen stiger, men det var et brått fall der. Hodet har fortsatt på samme kurve. Rart med tynnere mage pga sjokolade og snop jeg spiser. Hi hi. :)

Ellers overrasket han jo med skråleie da, så ny kontroll om to uker igjen.

Min ble estimert til 3,2 i uke 37. Forventer 3,8-4 kg til termin :) jeg har forresten lest at skråleie gir mindre symfysemål! Vet ikke om det stemmer, men hørtes nesten sånn ut når du påpekte det :)

Min ble estimert til 3,2 i uke 37. Forventer 3,8-4 kg til termin :) jeg har forresten lest at skråleie gir mindre symfysemål! Vet ikke om det stemmer, men hørtes nesten sånn ut når du påpekte det :)
Det var ultralyd mål av mage og hodet! :-)

Symfysemål har alltid vært lave, men magen på babyen var mindre enn sist. Basert på mål som lege tok på ultralyd. :-)

Back
Topp