Vekstkontroll

Nurk25

Forelsket i forumet
Hei

Jeg har vært på OUL , alt bra ingenting unormalt eller avvikene .

Blir 40 i år , og jordmor sa hun kom.til.å.kallle meg inn 2-3 ganger til , til ultralyd og vekstkontroll . Dette var visst ikke uvanlig når man var litt godt voksen, eeeh ? Ingen annen begrunnelse enn at det var pga alderen min okay ? Er det noe nytt de har begynt med , jeg har født før , men det er leeenge siden , 07. friskt barn på 3 kg , ukomplisert vaginal fødsel som startet naturlig og minimal blødning . Så er ikke noe risiko for noe som.helst egentlig basert på.historikk

Noen andre som vet om dette er noe nytt ?

Hei

Jeg har vært på OUL , alt bra ingenting unormalt eller avvikene .

Blir 40 i år , og jordmor sa hun kom.til.å.kallle meg inn 2-3 ganger til , til ultralyd og vekstkontroll . Dette var visst ikke uvanlig når man var litt godt voksen, eeeh ? Ingen annen begrunnelse enn at det var pga alderen min okay ? Er det noe nytt de har begynt med , jeg har født før , men det er leeenge siden , 07. friskt barn på 3 kg , ukomplisert vaginal fødsel som startet naturlig og minimal blødning . Så er ikke noe risiko for noe som.helst egentlig basert på.historikk

Noen andre som vet om dette er noe nytt ?
Jeg hadde tilvekstkontroller sist, men det var på grunn av medisiner. Aner at det kanskje er litt nytt? Uansett ingenting som slo ut hos meg, men kjekt med ekstra og gratis ultralyd da :)

Hei, jeg har ekstra vekstkontroll, men det er pga mitt første barn ble født i termin med 2170gr. Tror ikke at det er grunnet alderen, det blir prakis tror jeg.

Hei, jeg har ekstra vekstkontroll, men det er pga mitt første barn ble født i termin med 2170gr. Tror ikke at det er grunnet alderen, det blir prakis tror jeg.
Takk , i mine papirer står det svar på hvitt , pga alder merkelig .

Jeg hadde tilvekstkontroller sist, men det var på grunn av medisiner. Aner at det kanskje er litt nytt? Uansett ingenting som slo ut hos meg, men kjekt med ekstra og gratis ultralyd da :)
Ja jeg er bare glad for det jeg :) var forberedt på at OUL var siste ultralyd bare , så bare hyggelig få god oppfølging :) trodde liksom.bare at det burde ligge en viss risiko bak , før de igangsetter ".mye " ekstra greier ... Men menn:)

Jeg fyller 40 i år. Blir innkalt til vekst/trivselskontroll fra uke 32 men dette var pga hastekeisersnitt pga livmorløsning og stort barn sist fødsel.
Hun sa ikke noe om alder :)

Mulig de forskjellige helseforetakene har forskjellige rutinger.

Back
Topp