Vekstkontroll

Nummerto-2021

Blir kjent med forumet
Andre som har vært? Jeg var i uke 36+6. Fikk beskjed om at han lå +18%… estimert til ca 4000 ved termin. Blir henvist til igangsetting dersom intet har skjedd ved termin.
 
Jeg har vært på vekstkontroll 3 ganger nå og skal tilbake i slutten av juli. Ligger foreløpig på +3%. Estimert 3500 g ved termin.
 
Jeg har også vært to ganger på vekstkontroll, og skal igjen i slutten av juli (37+2). Lå på +3% sist vi var der, 32+0 :)

Kommende storesøster var -15% i uke 33, og veide 2500 da hun ble født 37+6. Derfor de følger med vekst på han her. Men han ser foreløpig ut til å være større enn henne :)
 
Jeg har vært på tre kontroller, da min er litt liten. Hun har ligget på 25-percentilen, men nå den siste kontrollen lå hun på 30-percentilen. Estimert til 2700 g nå i uke 37.
 
Vært på 2 nå. -10% på første kontroll og -16% forrige uke. Skal på ny kontroll om en uke igjen.. begynner å bli mer å mer bekymret for lille da de snakket om at morkaken kanskje ikke gir nok næring. Fostervann minker også… uke 33 nå
 
Vært på 2 nå. -10% på første kontroll og -16% forrige uke. Skal på ny kontroll om en uke igjen.. begynner å bli mer å mer bekymret for lille da de snakket om at morkaken kanskje ikke gir nok næring. Fostervann minker også… uke 33 nå

huff, skjønner du blir bekymret. :Heartred Heldigvis blir dere fulgt opp og passet på av fagfolk! Regner med at du har fått beskjed om å ha lav terskel for å ta kontakt med føden.
 
Går gjevnlig siden jeg har risikosvangerskap med svangerskapsdiabetes og lett forhøyet blodtrykk. Lagt lavt hele veien, men sist var han gått fra 12 percentilen og ned til 4, så skal på ny neste torsdag (37+6) etterfulgt av igangsettelsesvurdering om ikke veksten har tatt seg opp igjen.
 
Jeg var i dag, var på +2, rart å tenke på at han er ca. 3200g nå, og blir opp i mot 3600-700 ved termin. Nærmer seg :cat:
 
Har hatt vekstkontroll siden uke 24 pga høy bmi og deretter svangerskapsdiabetes. Her har hun liggi på snittet og 1% over. Litt over på magemål og under på hodeomkrets. Første jeg fikk var bare 32cm rundt hodet, så det er ikke noe som bekymrer. Jeg har ikke fått vite hvilken vekt de estimerer til, skal prøve å spørre neste uke, har ny kontroll på 36+1.
 
Vært på flere pga kostholdsregulert svangerskapsdiabetes. Sist gang -5 og følger kurven sin. skal tilbake 35+6. Har også fare for prematurfødsel så en fordel om hun ikke er for lite. Er 34+3 nå.
 
Back
Topp