Vekstkontroll?

Får jeg spørre hvor høy bmi du har? Jeg har også det, men skal bare inn i uke 34, ikke noe før den tid :/
Har BMI på 35 .... :p

Kan også si at alt er helt normalt med den lille, da hun vokser akkurat slik hun skal, ikke noen store avvik noen veier :)

Jeg ble henvidt til vekstkontroll på mandag fordi symfysemålet mitt er er for lavt i forhold til kurven :/ Blir koselig å se mini, men skulle gjerne vært for uten! Mye ekstra bekymringer og tanker..

Ei på bygda her ble sent på en ul før den ordinære fordi jordmor syns hun hadde så stor livmor. Viste seg at de hadde bommet veldig på termin! Hun trodde termin var i mars, og nå har de satt den ca midt i desember! Var vanskelig å beregne når babyen var så stor fordi hodet og lårbeinet gav ulike datoer :p så jeg hadde ikke engang fått med meg at de skulle ha barn, og nå skal de jammen ha FØR meg! Snakk om ufint :p

Det må jo komme som et lite sjokk vel. :P samtidig er det jo folk som har født uten at de visste at de var gravid :hilarious:

Det må jo komme som et lite sjokk vel. :P samtidig er det jo folk som har født uten at de visste at de var gravid :hilarious:

Ja, man får jo plutselig litt dårlig tid :p

Ja, man får jo plutselig litt dårlig tid :p

Haha. Når vi sliter med å få ordna alt på 6-9 mnd må det jo nærmest være et mareritt å ikke vite det før den kommer :hilarious: godt å slippe alle svangerskapsplagene da! :p

Tenker jeg heller ville vært foruten alle de ekstra ul. pga svangerskapsdiabetes må eg på ul annenhver ukefremover, og siste ukene hver uke. men det er jo pga en risiko som vi skulle vært foruten.

Her i Telemark har vi to obligatoriske ultralyder. Så jeg skal på en ny i uke 32 for vekst estimering. Gleder meg :) Hun jeg går til har 3D så håper på noen fine bilder samtidig

Jeg skal på vekstkontroll på sykehuset (ul) uke 32 pga at jeg har lavt stoffskifte og tydeligvis kan påvirke vekst.. de skal gå bort fra det etterhvert men siden jordmoren ikke hadde fått beskjed enda om å slutte så tok hun meg inn :)
Jeg har også lavt stoffskifte, men har ikke fått beskjed om noe vekstkontroll.. merkelig :)

Jeg har vært på en vekstkontroll og skal på en ny igjen i uke 32. Går til jordmor annen hver uke, har gjort det hele svangerskapet. Får tett oppfølging pga spiseforstyrrelser.

Var hos legen i dag. Fått henvisning til vekstkontroll jeg også nå. Spent på hvor fort jeg får innkalling!

Var hos legen i dag. Fått henvisning til vekstkontroll jeg også nå. Spent på hvor fort jeg får innkalling!
Hvorfor fikk du henvisning til vekstkontroll?

Jeg har lyst på det bare for å få sjekka om alt er i orden med den lille !

Hvorfor fikk du henvisning til vekstkontroll?

Jeg har lyst på det bare for å få sjekka om alt er i orden med den lille !
De finner ikke ut noe mer enn det som de så på oul. Og var alt fint der, har nok lille det bra.... Så ingenting å bekymre seg for:)

Jeg ville og ha ekstra kontroller for man føler seg aldri "helt" trygg. Men nå har jeg gått 1-3ganger i uka på kontroll og det er ikke gøy!
Blir man henvist er det ofte et tegn på at noe ikke er som det skal eller stort barn, og da går man å tenker på at det er noe galt..

De finner ikke ut noe mer enn det som de så på oul. Og var alt fint der, har nok lille det bra.... Så ingenting å bekymre seg for:)

Jeg ville og ha ekstra kontroller for man føler seg aldri "helt" trygg. Men nå har jeg gått 1-3ganger i uka på kontroll og det er ikke gøy!
Blir man henvist er det ofte et tegn på at noe ikke er som det skal eller stort barn, og da går man å tenker på at det er noe galt..
Ja det er jo egentlig sant det du sier der! Nei jeg får være glad for at alt har vært bra hittil :) Skal til jordmor snart og det blir spennende å se om det har skjedd noe siden sist - blir kontroll i uke 32/33.

Takk for fin melding! <3

Aww. Skjønner deg godt! Jeg ble litt glad egentlig. Får jo se lille igjen. Lenge siden sist! :) Får det pga høyt symfysemål nå 3 ganger på rad uten tegn til svangerskapsdiabetes.
Skjønner ! :) Jeg får smøre meg med tålmodighet, er jo ikke lenge til termin nå! :)

Back
Topp