Vekstkontroll

Hei har noen fått time til vekst kontroll og hvordan gikk det?
Har hatt en vekstkontroll for en uke siden tror jeg det var. Tok mål av babyen og han sjekket litt organer. Hadde avvik på 5% på veksten. Han legen sa det var innen for normalen :) har ny vekstkontroll satt opp i uke 32 igjen tror jeg medmindre symfysemål videre nå gir noen varselflagg :p

Skal inn igjen på vekstkontroll i uke 30, pga stort sprang mellom mens termin og ultralyd..

Skal inn igjen om 4 uker. Liten baby, skal sjekkes hver 4 uke resten av svangerskapet. Fikk beskjed om å prøve å ikke bekymre meg, men ikke så lett! ImageUploadedByBV Forum1440528984.488543.jpg

Vi var på UL av hjertet i dag (fremdeles et lite hull i hjertet/VSD, ellers alt bra), og da sjekket han også vekst. Hun ligger over gjennomsnittet og er 827g (24+2). Ligger an til å bli 4kg, som både storebror og storesøster var.

Vi var på UL av hjertet i dag (fremdeles et lite hull i hjertet/VSD, ellers alt bra), og da sjekket han også vekst. Hun ligger over gjennomsnittet og er 827g (24+2). Ligger an til å bli 4kg, som både storebror og storesøster var.
Hva gjør de med det da?
Bra hun er stor og fin da :)

Hva gjør de med det da?
Bra hun er stor og fin da :)
Med hjertefeilen?
Den gjør de ingenting med. Det er heldigvis ikke en alvorlig feil eller et kjempestort hull. Så vi skal kun på en ekstra UL om 8 uker og så skal det muligens være barnelege tilstede under fødselen. Regner med hun så blir fulgt opp litt tettere etter fødsel.
Vi håper jo dette skal lukke seg av seg selv etterhvert som hun vokser :)

Med hjertefeilen?
Den gjør de ingenting med. Det er heldigvis ikke en alvorlig feil eller et kjempestort hull. Så vi skal kun på en ekstra UL om 8 uker og så skal det muligens være barnelege tilstede under fødselen. Regner med hun så blir fulgt opp litt tettere etter fødsel.
Vi håper jo dette skal lukke seg av seg selv etterhvert som hun vokser :)
Okei :) Godt de følger dere ekstra opp, betryggende for dere :)

Skal i uke 28, altså om litt over en uke :)

Skal inn på vekstkontroll i uke 32 pga litt høy bmi.. Spent på å se hva de sier :) og ikke minst se lillegutt på skjermen igjen :)

Back
Topp