Vekstkontroll

Tror de gjør det litt forskjellig rundt omkring så vanskelig å si hva som er vanlig å ikke... Jeg hadde ikke stort barn sist heller men de sjekker det vel for å være sikker med tanke på gener og srvelig fedme.
De sier jo st disse målingene skal stemme, men har hørt flere ganger de ikke har gjort det også.
Vi får ikke vite for sikkert før de kommer ut, Hehe :)
Ja, er nok ulik praksis:) Har også hørt flere ganger det ikke stemmer, så blir litt skeptisk! Skal til jordmor imorra og hvis symfysemålet har økt veldig igjen så vil jeg spørre om å få en vekstestimering:) Lå lenge under gjennomsnittet på kurven, men nå ligger jeg plutselig i toppen av det grønne feltet:p Når har du termin?
 
Ja, er nok ulik praksis:) Har også hørt flere ganger det ikke stemmer, så blir litt skeptisk! Skal til jordmor imorra og hvis symfysemålet har økt veldig igjen så vil jeg spørre om å få en vekstestimering:) Lå lenge under gjennomsnittet på kurven, men nå ligger jeg plutselig i toppen av det grønne feltet:p Når har du termin?

Ja det er nok det :)
Ser du har vært på kontroll nå, håper junior snur seg! Greit at de gjør det snart da det begynner å bli dårlig med plass...
Har termin 17.02 jeg :) Enn du?
 
Gikk forresten fint på UL i dag. Jeg får definitivt føde her og minis i magen har en vekstprosent på -3. Det er det samme som min første så da er det ingenting å bekymre seg for i forbindelse med fødsel lenger :) Gjennomsnittsbaby :)
Sa de at det var minus eller står det på papiret ?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Jeg har vært på vekst kontroll i dag. Ble ekstimert til 3700 g. Hva var mad og bdf hos dere ? Jeg er i uke 31+5

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
3700g nå??? Er du sikker?? Nå pleier de jo å ligge rundt 1800-2100g.
De skrev minus 3 prosent på papiret mitt ja :)
Nei, nei ved fødsel ;) aner ikke hva han var nå ;) hva var bpd og mad på deg ? Det står vekst.a 6.5 prosent, vet ikke hva det betyr ?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Nei, nei ved fødsel ;) aner ikke hva han var nå ;) hva var bpd og mad på deg ? Det står vekst.a 6.5 prosent, vet ikke hva det betyr ?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Aner ikke hva de forkortelser betyr jeg :p Men 6,5% kan være over snittet dersom det ikke står minus forann? Spør jordmor neste gang du skal på kontroll :)

Så gøy st vi har på samme dag :)
 
Aner ikke hva de forkortelser betyr jeg :p Men 6,5% kan være over snittet dersom det ikke står minus forann? Spør jordmor neste gang du skal på kontroll :)

Så gøy st vi har på samme dag :)
Ja det er kjempe gøy :) det står - foran, men vet ikke jeg. Hun sa hqn fulgte sin kurve og det var det viktigste :) skal på ul igjen på termin datoen :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Ja det er kjempe gøy :) det står - foran, men vet ikke jeg. Hun sa hqn fulgte sin kurve og det var det viktigste :) skal på ul igjen på termin datoen :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Ja, og 6 prosent over eller under er så lite at det spiller ingen rolle :)
Så lenge de vokser jevnt i sin egen kurve som du sier :)
 
Back
Topp