Vekstkontroll

Trultemor90

Forelsket i forumet
Noen som har erfaring med vekstkontroll på babyen? For tre uker siden sa de på sykehuset at babyen var litt over gjennomsnittet og skal på ny kontroll i mårå.. Men så har eg hørt av andre at de har tatt veldig feil av vekten på babyen. At de kje va så store som de hadde målt elle så liten som de hadde målt
 
Vi fikk beskjed om at storesøster var på snitt kanskje bittelitt over og hun var 4080 gr og 52 cm. Så det var bom.. Var på vekstkontroll med lillebror i dag. Han ligger litt under snitt så da får vi se når han kommer.. Mange av mine venner har fått helt feil estimater så jeg tar det med en klype salt. Men tror de fanger opp store vekstavvik og det er jo det som er poenget..


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Har hørt at de har en feilmargin på +- 500 gram?
 
Er en del bom ja. Så ville tatt det litt med en klype salt.

Men i mitt forrige svangerskap ble hun målt til å være 3100 i uke 40, og hun var 3400g en uke på overtid, så det stemte nok ganske bra.

Her fikk jeg beskjed på 3D at han var litt under gjennomsnitt, så blir spennende å se. Blir ikke flere ultralyder her :)
 
En av mine venninner var på vekstkontroll siden babyen lå i sete, da fikk de beskjed om at babyen var over 3500g og at de derfor måtte ta keisersnitt. Da hun kom var hun 2730, så ganske feil...
 
Noen som har erfaring med vekstkontroll på babyen? For tre uker siden sa de på sykehuset at babyen var litt over gjennomsnittet og skal på ny kontroll i mårå.. Men så har eg hørt av andre at de har tatt veldig feil av vekten på babyen. At de kje va så store som de hadde målt elle så liten som de hadde målt
Sniker litt her ettersom jeg googlet temaet. Jeg ble satt i gang med nr 1 for de mente hun lå under gjennomsnittet og ville veie ca 3.0 kg ved termin. 3 dager før termin ble jeg satt igang og hun veide 2.2 kg. Så de tok feil med nesten 1 kg..
 
Husker ikkje eksakte tall men i uke 30 fekk vi beskjed at storebror var ca 3.7kg og kom til å være over 4 kg når ble fødd.. 6veke ette på ble han fødd 2810g.. gått ned 1kg ca i magen han då.. om de hadde rett:p
 
Eg fekk beskjed om at babyen låg rundt 2900g, uke 35.. Så hun trodde babyen ville være rundt 4kg.. Spent på om de har rett
 
Sniker litt fra jan.2013.... Min gutt ble målt til gj.snitt hver gang vi va på UL, både på OUL, 3D, i uke 27, uke 38, uke 40 og 41+2(dagen han kom til) Da han kom ut var han 3670 og 51 lang så der hadde de veldig rett :D
 
Back
Topp