Vekstkontroll

a92

Blir kjent med forumet
Noen her som skal på vekst kontroll, eller har vert?
Datteren min var 4,5 kg og 53 cm når hun kom til verden en uke etter termin.
jordmoren som tok oul på meg nå sa att lillebror var god og rund. Bekymrer meg veldig for og måtte gå over termin, med tanken på at han kan vere like stor eller større enn første. Håper så inderlig att jeg får iallfall en vekstkontroll så de får sett om han er stor eller ikke..

dette ble mye rot, men håper dere skjønner hva jeg vil frem til:)

Jeg har fått time i uke 32 til vekst kontroll av min. Mulig de kan sette deg igang hvis du går over termin eller få modningga akupunktur rett før termin.Ring sykehuset der du skal føde å få time hos jordmor/lege :) Greit å være føre var :)
Gutt nr 1.,ble tatt med haste ks 4 dager etter fødselen var satt igang og var 4145 gram,52 cm lang og hode omkrets på 38 cm.
Gutt nr 2.Ble tatt med planlagt ks 10 dager før termin og var 4040 gram,53 cm lang og hode omkrets på 39 cm.

Legen som tok ut nr 2 sa at hvis jeg skulle ha flere så måtte det bli med ks,mye fordi han var bred over skuldrene og hode ganske stort.Han satt faktisk litt fast.

Så ta kintakt med sykehus og forlang å bli tatt på alvor :)

Ja, jeg skal, men det er ikke før nærmere fødsel. Har født to barn på 4210 og 4240 og siden jeg har hatt total ruptur er jeg livredd for å få en 5 kilos baby denne gangen.
Hadde vekstestimering med nr 2. Da ble vekten estimert til 4200 ved termin. Ho kom ei uke før termin og var 4210.

Har time på sykehuset 14.mai så regner med det legges videre planer da.

Jeg skal spørre om de har hodeomkretskontroll jeg..(finnes sikkert ikke men.... ) for min gutt var en bighead med 39cm i hodeomkrets.. Fødselsvekt var normal 3,5 kg. Slet veldig med å få han ut.. Så det ønsker jeg ikke en gang til... Skal på fødselssamtale med jordmor på sykehuset snart, og da skal jeg forhøre meg litt..

Har ikke hørt noe om å komme på vektkontroll. Sku ønske jeg fikk det siden minste gutten var 4500g og første var 3565g hele 1 kg forskjell..! Tenk om snuppa blir enda større :/ det eneste jeg har fått beskje om er å komme å ta en sånn diabetes tests på sykehuset i uke 27 pga vektforskjellen på guttene og at jeg hadde litt høy BMI..

Takk for svar! Er vekstkontroll noe dere har ringt inn på sykehuset og ordnet selv, eller tar jordmor tak i dette og ringer sykehuset for og avtale en kontroll?

Takk for svar! Er vekstkontroll noe dere har ringt inn på sykehuset og ordnet selv, eller tar jordmor tak i dette og ringer sykehuset for og avtale en kontroll?

Dette må du nok ta tak i selv,jeg går hos jordmor kontroller på sykehuset denne gangen så nå var det enkelt.Men alt man vil ha gjort er det best å ordne oppi selv ;)

Har ingen kontroll for å sjekke det, men gyns at sist at han skulle sjekke vekt på neste kontroll (pga koniseringa), så håper han gjør det på alle de kontrollene fremover egentlig. :)

Back
Topp