Vekstkontroll uke 34 noen?

Jeg var i uke 31+5, da ble vekten estimert til 2050 gr (såvidt over gjennomsnittet).

Var ikke i uke 34, men 35+3, da ble vekta estimert til 2400 g.

Sa de noen om hvor stor den kunne være ved fødsel?
Nei, det sa hun ingenting om. Bare at babyen fulgte sin kurve, og siden forrige barn også var lite, så trengte jeg ikke flere kontroller, såfremt kurven ikke flatet ut eller gikk ned. Da måtte jeg tilbake på ul. Neste kontroll hos jm er 16.7 :)

Nei, det sa hun ingenting om. Bare at babyen fulgte sin kurve, og siden forrige barn også var lite, så trengte jeg ikke flere kontroller, såfremt kurven ikke flatet ut eller gikk ned. Da måtte jeg tilbake på ul. Neste kontroll hos jm er 16.7 :)

Det er no bra :) spent på neste ul jeg nå! Får håpe alle våre babyer vokser seg store :)

35+6 og baby var 3048 gram :O

Hun var 2390 i uke 35+1

35+4 og baby er 3200 g :wideyed:
Men har svangerskapsdiabetes

Er dette noe vi alle skal få? Jeg har ikke hørt om dette og jm har ikke nevnt noe om hvor stor han er heller... :/

35+4 og baby er 3200 g :wideyed:
Men har svangerskapsdiabetes
Jeg lurer jo nesten på om jeg har det også... Siden min baby er stor... Men aldri noen som har sagt de vil teste det. Hmmm...

Jeg lurer jo nesten på om jeg har det også... Siden min baby er stor... Men aldri noen som har sagt de vil teste det. Hmmm...

Du har ikke fått utslag på sukker i urin? Kanskje lurt å spør om å bli testet?

Er dette noe vi alle skal få? Jeg har ikke hørt om dette og jm har ikke nevnt noe om hvor stor han er heller... :/

Nei det er bare de som trenger ekstra oppfølging av ulike grunner som får det:) jordmor eller lege anbefaler det i tilfelle.. Ikke vanlig at veksten blir målt etter ultralyden i uke 18 ellers:)

Det går jo an å ringe legekontoret og be om glukosebelastning:) tror ikke de sier nei dersom noen spør, for det er jo noe man betaler for .. :)

Nei det er bare de som trenger ekstra oppfølging av ulike grunner som får det:) jordmor eller lege anbefaler det i tilfelle.. Ikke vanlig at veksten blir målt etter ultralyden i uke 18 ellers:)
Aah, okei :) Ble litt bekymret over oppfølgingen her.. Men da er det jo greit :D

Back
Topp