Vekstkontroll i dag

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Jeg grugleder meg til vekstkontroll-UL i dag. Det skal på en måte bli godt å få noen svar på hvor stor han er, men samtidig skummelt om han er "for stor" :o 18 dager til OUL-termin, men tror ikke helt det stemmer. Tror nok heller det er 14-15 dager.

Fikk beskjed i går om at jeg fortsatt testet positivt for GBS i urin i uke 36, men heldigvis har blodsukkernivåene vært rimelig stabile i det siste. Da blir det ikke insulin de siste to ukene iallefall, men skal få antibiotika under fødsel pga. GBS.

Gleder meg til alt er over nå! Har han sin mammas gener blir han nok kanskje en stor gutt.
Meg som nyfødt:
Vekt: 4600gram
Lengde: 54cm
Hode: 38cm

Lykke til ❤️ Skulle egentlig hatt i går, men avbestillte. Kommer uansett til å prøve å føde vanlig, og orker ikke å skremme meg selv mer enn nødvendig. Han ble estimert til 4100 for 17 dager siden, så velger å ikke vite.

Lykke til! Min gutt var 4,5- og det gikk kjempebra. Denne gangen vil jeg ikke vite, visste ikke det sist og ble overrasket da vi så ham. Så greit å slippe insulin da!

Lykke til ❤️ Skulle egentlig hatt i går, men avbestillte. Kommer uansett til å prøve å føde vanlig, og orker ikke å skremme meg selv mer enn nødvendig. Han ble estimert til 4100 for 17 dager siden, så velger å ikke vite.
Når jeg var inne til siste estimering fikk jeg beskjed av legen om at det absolutt ikke var vekten som var avgjørende, men omkretsen på hodet. Jeg var ikke klar over det i det hele tatt. Siden jeg alltid har fått beskjed om vekt osv, så er det det jeg har hengt meg opp i. Jeg fikk og vite at vekten gikk på lengden og lengden kom ut uansett. Det var hodet som var avgjørende. Ikke spør meg hva de estimerte hodet til å være for det glemte jeg da helt å spørre om:p
Jeg tror nok dette går helt fint for deg! Du er i gode hender og de vet hva de gjør❤️

Når jeg var inne til siste estimering fikk jeg beskjed av legen om at det absolutt ikke var vekten som var avgjørende, men omkretsen på hodet. Jeg var ikke klar over det i det hele tatt. Siden jeg alltid har fått beskjed om vekt osv, så er det det jeg har hengt meg opp i. Jeg fikk og vite at vekten gikk på lengden og lengden kom ut uansett. Det var hodet som var avgjørende. Ikke spør meg hva de estimerte hodet til å være for det glemte jeg da helt å spørre om:p
Jeg tror nok dette går helt fint for deg! Du er i gode hender og de vet hva de gjør❤️
Tusen takk kjære deg ❤️ Orker ikke å engste meg mer over ting jeg ikke kan styre. Velger bort de problemene jeg klarer å slutte å tenke på.

På UL i dag var babis helt normal i størrelse (eller 2% mindre enn normalen) så da har jeg gjort alt rett med blodsukker og kost. Alt stevet var verdt det. Han veier ca 3060gram nå på 37+6. Blir maks 3,5-3,6kg ved 40 uker og hun tror hodet vil være 36-37 da. Blir igangsatt 30.08 om noe ikke skjer før da. Må inn til sykehuset for stripping og modningsakupunktur minst en gang i uka framover. Første gang i dag. Gjorde litt vondt med stripping, men overkommelig... Hadde 2cm åpning i dag :) Ble også satt på ny medisinkur for GBS og skal også få intravenøst under fødsel :)

Back
Topp