Vekstestimering?

Kopiert fra en artikkel om nyfødte fra Babyverden;
Normalverdiene for jenter er vekt mellom 2.8 og 4.6 kilo, og lengde mellom 47 og 54 cm. Guttenes normalverdier er 2.8 til 4.8 kilo, og 47 til 55 cm.

Så jo, 4500gr er fortsatt normalt :)
Hmm.. Tja.. Det er nok sant, men det er jo litt sånn på kanten... Syns man i hvert fall :P
Men uansett er det vel hodestørrelsen som har mest betydning da :) er jo det som er størst uansett :)

snakket med føden nå så var 4,2kg helt perfekt i uke 39... og som min vokser så blir vel han langt over 5 kg på termin...

Men hjelp! :eek: Sjekker de opp noe i forhold til bekkenet en sånn gang? Og hvordan var størrelsen på din mammas baby/er?
Som Maria skrev så trenger jo ikke estimeringen å stemme heller da :) pluss at du kan jo føde tidligere. Men jeg synes det var dumt at de ikke setter igang tidligere en sånn gang der de mistenker 5 kg? Absolutt ikke for å skremme deg nå, men jeg hadde kauka keisersnitt om de sagt sånn til meg :(
Men nå hadde jeg snitt forrige gang og da, bare pga fødselsangst, og å få beskjeden om en (mulig) STOR baby hadde ikke hjulpet på i å bearbeide angsten... ;)
Det går jo helt sikkert bra uansett, men man blir jo litt redd allikevel :)

Jeg var 3800g og mine 3 søsken har vært 3500-3900. Barnefar var 4200 og hans søsken har vært 4000g-4900g. Så stor baby blir det!

De har ikke målt noe bekken eller noe sånt nei, og det er mye av grunnen til at jeg blir nervøs. Har store planer om å kauke litt hos fødselslegen neste uke ja!

Back
Topp