Vekstestimering

Jeg var i dag, pga høy bmi. Men kun baby som ble målt, og samenligna. Han sjekket ikke livmorhalsen eller noe annet enn strl på baby.. skal tilbake i uke 32 og 36. Er i uke 24 nå.. eller 25 i morra.

Kan jeg spørre hva baby ble målt til? :) lillegutt her ble målt til 650gr i uke 23+3.. :)

Jeg er 24+0 og hun tok ikke noen utvendig mål på meg, men tok UL for å sjekke livmorhalsen og etter det fikk jeg beskjed om at frøet var 617g. Skjønner ikke hvordan de ser det, men ok :p

Jeg var i dag, pga høy bmi. Men kun baby som ble målt, og samenligna. Han sjekket ikke livmorhalsen eller noe annet enn strl på baby.. skal tilbake i uke 32 og 36. Er i uke 24 nå.. eller 25 i morra.

Kan jeg få spørre om hvordan du opplevde kontrollen? Jeg skal inn på en kontroll i mai og en i juni og kjenner jeg gruer meg litt (bmi på 41 da jeg ble gravid og nå nede i ca 39)

Kan jeg få spørre om hvordan du opplevde kontrollen? Jeg skal inn på en kontroll i mai og en i juni og kjenner jeg gruer meg litt (bmi på 41 da jeg ble gravid og nå nede i ca 39)
Jada☺ var veldig bra, ikke noe dømming av noe slag på han jeg hadde. Første OUL min ble jeg påminnet flere ganger om bmi min og ekstra fettet på magen..så var ganske nervøs nå, men han var flink og nevte ikke noe ang vekta mi. Eneste var bare at han var 15 min forsinket, så siden jeg "bare" hadde høy bmi "feil", trengte han bare måling av hode og mage, og se fostervann så var han ferdig.. så han henta inn de 15 min på meg :/

Jeg hadde vekstestimering i dag. Skal tilbake om 2 uker da baby var liten.. Ligger på 13 percentilen. Fikk ikke beskjed om å gjøre noe spesielt, men kunne være lurt med ekstra vitaminer pga vektnedgangen..

Var på ul i dag, tok en vekstestimering og kom fram til at baby var mellom 1000 g til 1100 g, så sa hun det var 8% over gjennomsnittet.. Er i dag 27+0, er dette mye ? Har ikke peiling jeg :)

Skal den 20 mai på vekstkontroll. Min første var veldig liten. Greit å vite om lillebror er liten også...

Jenta mi lå på -3 og -5% i svangerskapet. Kom ut og veide 4045g . Denne babyen lå på +7 nå, så da kommer det vel ut en som er klar for barnehagen omtrent..

Thihi :p Har en følelse av at vekstestimeringen har en relativt stor feilmargin.

Jeg var på vekstestimering sist. Var da 20% over 14 dager før termin. Så babyen var over 4 kg. Når han kom til ved termin var han 3,7kg. Altså helt perfekt.

Så veldig store feilmarginer ja..

Venninna mi hadde 8% under normal 14 dager før termin. Baby Kom til på termin og var da 3,7kg. Så...

Stoler ikke på det, men ved flere vekstestimeringer, så ser de kanskje litt bedre, og mere riktig.. ?

Jeg tar også disse vekstestimeringene litt med en klype salt. Jeg var på to stykk med mellomste sist. For de mente at han var litt liten. De kom til slutt frem til at han skulle klare 3,4 til termin. Og det var vel bare 2-3 uker før terminen de fant det ut. Men når han kom var han faktisk nesten 4,5 kilo. Hehe. Så de bomma godt.

Back
Topp