Vekstestimering

Nilen

Gift med forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Hei januar-damer :)

Sniker fra april og lurer på om noen av dere hadde vekstestimering, og om det stemte med fødselsvekten?

Født stort barn før som ble estimert nesten en kg feil. Skal på estimering denne gangen også.
Lurer på om jeg bare var "uheldig" med målingen forrige gang, eller om dette er en gjenganger.

Her trodde de hun var ca 3,2, var nesten 2,7 så de bommet med en halv kilo..

Uka før jeg fødte estimerte de hu til 3,2 å hu var 3,2 når hu ble født:) så stemte gaanske bra ;)

Ble estimert til 3000 g i uke 38, og 3300 g på overtidskontroll en uke etter termin. Hun ble født samme dagen, og veide 3370, så her bommet de bare med 70 g :p

Ble estimert til 2700 samme uken som hun kom, hun veide 2870 :)

Min ble estimert til 3900-4000, men veide bare 3500 da hun ble født to dager etter termin

Fikk bare vite prosentverdier i forhold til gjennomsnittet, beregnet ut fra hode-, lår- og midjemålene. De målene stemmer jo uansett ganske så nøyaktig, så lenge den som måler vet hva hun/han driver med ☺

Tre dager før fødsel ble han estimert til 3600, han var 3300 når han kom:)

Min ble estimert til mellom 3000 og 3500 gr ca 2-3 uker før termin. Kom 1 dag før termin og veide 2745 gr

1,5 uke før ho blei født så blei ho estimert til 2900, 4 dager flr fødsel blei ho estimert til 3200, men var 3600 når ho blei født.

Takk for svar :) Ser at det er litt forskjeller hos noen, men mange som stemte også! :)
Får vel bare vente og se!
Jeg ble estimert forrige gang til og få en helt gjennomsnittlig stor baby. men ut kom den kjempe jenta!
Kjenner at det gjør meg litt skeptisk til målingene..

Med min første datter ble hun ekstimert til 3700g 2 uker før termin. Hun veide 2900 2 dager over termin. I følge jordmor veier gutten min 3,8-3,9 nå og det er 1 uke til termin. Livredd for å få en baby over 4 kg

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Back
Topp