Vekstestimering

Leonardo

Forelsket i forumet
Jeg skal tilbake på ultralyd i midten av Desember for ny vekstestimering av barnet vårt, fikk ikke helt med meg hvorfor.. Noen som har fått samme beskjed?

Jeg skal på vekststimering i uke 32, dette fordi storebror var liten ved fødsel! Godt de følger opp :) Sa de ikke noe om hvorfor de vil at dere skal på det?

Jeg skal på vekststimering i uke 32, dette fordi storebror var liten ved fødsel! Godt de følger opp :) Sa de ikke noe om hvorfor de vil at dere skal på det?
Ho gjorde nok det se, men jeg og mannen var så opptatt av å se på lille så vi fikk det ikke med oss tror jeg!!!

Har ikke vært på oul ennå, men kan tenke meg at vekstestimering er for å følge opp veksten til babyen.
Se at den vokser som den skal! :)
Hvordan er symfysemålene dine?
Ligger du over, eller under der?

Du kan jo ringe å spørre før timen, ellers så får du garantert mer info på timen din.
Vekstestimering er jo for å følge opp, og ikke nødvendigvis noe "farlig".
Du får se på det som en ekstra mulighet til å titte på babyen! :)

Alle måla ligger på "streken"! Jeg er bare glad for å se babyen en gang til :) Men til og med jordmor spurte hvorfor vi skulle på ultralyd en gang til, ho synes måla virka ganske bra. Også har jeg jo født to normalt store og friske barn før :) Men venter på flere bilder av den lille ;-)

Hvis målene var bra skjønner jeg ikke helt hvorfor... Med jenta vår måtte vi på vekstestimering fordi hun lå under gjennomsnittet, men da hun kom ut veide hun 3170gr.

Samme som snuppa her. Snuppen som kom litt over året etter veide 3770 :-) Men det blir vel bare å vente og se da!! Regner jo med at vi hadde fått vite om ho trodde noe var galt..

Jeg var på vekstestimering sist fordi jeg gikk på medisiner, kan det være noe slikt? :)

Jeg var på vekstestimering sist fordi jeg gikk på medisiner, kan det være noe slikt? :)
Kan jeg spørre hva slags medisiner? Jenta vår var bare 2700 når hun kom dagen før termin og jeg gikk på Omeprazol de siste 22 ukene. Det er litt lite forskning rundt de medisinene og de anbefales ikke, så jeg lurer på om de var en medvirkende årsak.

Vi skal på ul vekstestimering uke 25, pga at storebror var veldig liten, så derfor passer de nok ekstra godt på å d er jo bra;)
Men symfyse mål, ser flere skriver om det. Er set slik at dere har blitt målt på kontroll hos lege/jordmor allerede? Jeg har vært på alle kontroller men ingen har målt noe symfyse så langt, er ikke det litt tidlig?

Vi skal på ul vekstestimering uke 25, pga at storebror var veldig liten, så derfor passer de nok ekstra godt på å d er jo bra;)
Men symfyse mål, ser flere skriver om det. Er set slik at dere har blitt målt på kontroll hos lege/jordmor allerede? Jeg har vært på alle kontroller men ingen har målt noe symfyse så langt, er ikke det litt tidlig?
Jeg har blitt målt av lege fra uke 12.. men tror det er litt ulik praksis.. mange som ikke gjør det før etter uke 20 tror jeg..

Jeg har blitt målt av jordmor :)

Kan jeg spørre hva slags medisiner? Jenta vår var bare 2700 når hun kom dagen før termin og jeg gikk på Omeprazol de siste 22 ukene. Det er litt lite forskning rundt de medisinene og de anbefales ikke, så jeg lurer på om de var en medvirkende årsak.
Brukte "bare" Klexane, men det står i retningslinjene at man skal ha vekstestimering da i følge jordmor. Eller så var det på grunn av APC-resistensen. Jeg husker ikke. Omeprazol er ikke frarådet under graviditet, men det går alltids an å spørre om man kan få. 2700 er jo bittelite.<3 Her var storesøster 3100 3 uker FØR termin :P

Datteren min var også 2700 ved fødsel - på termindato! Fikk ultralyd i uke 37 forrige gang for vekstestimering og fødte da en gutt 3 dager på overtid som veide 3990! Ingen vet hva som skjedd første gang, men håper allikevel å få ekstra ultralyd denne gangen også

Back
Topp