Vekstestimering..

Cathrine89

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Jeg var hos jordmor i dag og fikk beskjed om at sannsynligheten er stor for at jeg skal på en eller to ekstra kontroller pga ulcerøs kolitt.. Noen som har vært på det tidligere? Erfaringer? :)

Var på flere vekstestimeringer forrige gang. Det er ultralyd, hvor de måler str på babyen. Og så kan de måle om næringen gjennom navlestrengen går som den skal :)

Signerer Cece her, veldig viktig å følge med at den tar til seg det den trenger :)

Var med forrige pga liten baby til termin ved første og en rekke infarkter i morkaken. De estimerte gutten til over 4 kg..han var hele 2720 og 43 ved fødsel.. Aner ikke denne gang, får vel vente til oul og kontroll :)

Var med forrige pga liten baby til termin ved første og en rekke infarkter i morkaken. De estimerte gutten til over 4 kg..han var hele 2720 og 43 ved fødsel.. Aner ikke denne gang, får vel vente til oul og kontroll :)
Det var gange stor feilmargin der :o regner med at det går fint uansett :)

Da mi kom til verden hadde de estimert henne til 1500 gram, men hun var ikke mer enn 1325. Likevel syns jeg de traff ganske godt :) Så godt at du får ekstra oppfølging :) jeg skal også mest sannsynlig ha ekstra vekstkontroller pga svangerskapsforgiftning sist gang :)

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

Da mi kom til verden hadde de estimert henne til 1500 gram, men hun var ikke mer enn 1325. Likevel syns jeg de traff ganske godt :) Så godt at du får ekstra oppfølging :) jeg skal også mest sannsynlig ha ekstra vekstkontroller pga svangerskapsforgiftning sist gang :)

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk
Da var hu liten.. I hvilken uke kom hu? :)

Jenta mi lå langs 10 percentilen, så jeg var på ultralyd en gang i måneden i forrige svangerskap. Hun var liten og de ville følge ekstra med siden det var mitt første barn og at det var ingenting å sammenligne med. Da målte de fosteret og sjekket tilstrømmen i navlesnoren. Hun ble estimert til ca 3 kg ved fødsel, så SÅ liten var hun ikke. Hun veide 3170 gram ved fødsel 12 dager etter termin.

Her skal de følge med at tvillingene vokser likt, og ikke utvikle TTTS. De er eneggede og deler morkake. Får UL annahver uke f.o.m onsdag, så hver eneste uke fra uke 30 tror jeg det var. Må til kontroller for måling av BT og urin innimellom der også, hele veien.

Ja, også blir jeg satt i gang senest uke 37! Håper virkelig de holder seg inne helt fram til da uten noen som helst komplikasjoner :)

Takk, det håper jeg og <3 I morgen starter oppfølgingen i alle fall ;) UL annahver uke og kontroller hver uke! :)

Back
Topp