Vekstestimering.

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Har dere vært? Her er det et tilbud til alle gravide og få UL i uke 32. Jeg har vært idag, og lille billa er estimert til og foreløpig veie 2900 gram. :eek:

Og hun kommer nok til og bli myye større, med 6 uker til termin!

Hva ble deres estimert til?

Var ikke på sånn , men på 3D sa hun babyen veide 1700gr og regna med at han ble i underkant 4kg til termin. Var da i uke 30. Hørt dem tar ofte feil av vekt.

I uke 28 når jeg var på føden var litla + 0,3% større enn gjennomsnittet:p det e det eg har å gå itte:p

Visste ikke at gravide fikk slik tilbud el jeg. Er det noe man må bestille sjøl el får man henvendelse via legen??

Jeg var i uke 29+6 da var babyen 1151g dvs et avvik på -14,94%, så skal tilbake i uke 34:) men babyen har det fint og følger sin egen graf:)

Vi var på 3D ultralyd når jeg var 31+5 og da ble hun målt til å være 1853 gram, og det ble sagt at hvis hun fulgte denne veksten videre ville hun være ca 3,5 kg til termin. Ikke vet jeg om disse beregningene stemmer men, har hørt andre har hatt forskjellige erfaringer på treffsikkerheten når barnet er født :)

Jeg skal på fredag ! 2 dager før uke 32 blir det :) De mente hun var stor, så ville sjekke det igjen i uke 32!

Jeg måler i forbindelse med kontroll av livmortappen. Veide nå i uke 33+5 da var han 2400g og fikk beskjed om at da kom han til og bli ca 4kg om jeg går til termin.

Har ikke vært, legen mente det var tull og at mange faktorer spilte inn - bla.a hva jeg som mor puttet i munnen..
Men det var i uke 28, og ikke hos fastlegen (som har ul han og). Men har ikke hørt noen snakk om noen vekstestimering, men det er kanskje vanlig? Har ikke fått beskjed om det.

Var på vekstestimering 29+6 og da lå mini -5% under og var 1330g :) Var på en i uke 27 også og da lå han også 5% under. Akkurat det samme som storesøster lå på i samme uke...hun endte opp på -28% og 2457g ved fødsel...så blir spennende å se om lillebror legger like dårlig på seg fremover som hun gjorde :)

Slikt tilbud får man ikke her jeg bor. På 3D i uke 28+2 var han 2% over gjsnitt, og beregnet til ca 3600.

Var på ekstra ul i uke 30 +5, og da var han 6 % over gjennomsnittet. Jeg spurte gynekologen hva det ville si i cm og gram, men det kunne han ikke svare meg på...
Jeg var på ekstra ul pga gynekologen ville sjekke hvor stor babyen var og leiet hans.

Lillebror var 14% større i uke 28, så vi fikk henvisning til ny ul...

Back
Topp