vekstestimering igjen..

Hilly77

Gift med forumet
Etter par stagnasjoner på symfusen har jeg nå blitt sendt på vekstestimering for 2. gang iløpet av 2 måneder.. Idag ble gutten min anslått til å veie 2,5 kilo og ca -18 % mindre enn gjennomsnittet, altså han burde veie 2,8 men han veide 2,5- Vi ble enig om tett oppfølging med legen på føden , derfor skal jeg til en ctg test neste uke, for å se om bebisen har det bra, og en ny vekstestimering om 2uker , de håpet på at han skulle legge på seg det han burde... Ellers var alt annet fint m.h.t til ctg/sparketest- morkake- nok fostervann og morkakeforsnyningen.. Kryss fingrene for meg jenter og håp på at knøttet mitt vokser minst halv kilo til jeg skal føde- eller minst 3-400 gram innen 2 uker..[:)]

Lykke til til deg og gutten din[;)]

Lykkt til med veksten. skal krysse fingre jeg[:)]

ORIGINAL: Hilly77

Etter par stagnasjoner på symfusen har jeg nå blitt sendt på vekstestimering for 2. gang iløpet av 2 måneder.. Idag ble gutten min anslått til å veie 2,5 kilo og ca -18 % mindre enn gjennomsnittet, altså han burde veie 2,8 men han veide 2,5- Vi ble enig om tett oppfølging med legen på føden , derfor skal jeg til en ctg test neste uke, for å se om bebisen har det bra, og en ny vekstestimering om 2uker , de håpet på at han skulle legge på seg det han burde... Ellers var alt annet fint m.h.t til ctg/sparketest- morkake- nok fostervann og morkakeforsnyningen.. Kryss fingrene for meg jenter og håp på at knøttet mitt vokser minst halv kilo til jeg skal føde- eller minst 3-400 gram innen 2 uker..[:)]

krysser fingrene for at han legger på seg litt til da. Min ble estimert til 2300 i går og jeg er 36+3 idag. Må på estimering neste uke igjen, om jeg i hele tatt rekker det...for her skjer det mye.

ORIGINAL: plaske

Lykkt til med veksten. skal krysse fingre jeg[:)]

Jeg også :)

Jeg var jo også på vekstestimering i dag og siden jeg er 36+3 i dag så skal babyen veie 2,8 kilo, men min baby veier 2,5 kilo noe som tilsvarte 11% vekstavvik! Hvordan kan din da ha vekstavvik på 18%. Det begynner jo å bli litt å da!!
Håper babyen din vokser seg normalt til slutten av svangerskapet!

ORIGINAL: janpanmarsipan

Jeg var jo også på vekstestimering i dag og siden jeg er 36+3 i dag så skal babyen veie 2,8 kilo, men min baby veier 2,5 kilo noe som tilsvarte 11% vekstavvik! Hvordan kan din da ha vekstavvik på 18%. Det begynner jo å bli litt å da!!

Dette lurte jeg på også..[8|]

Det går nok bra uansett Hilly77[:)]
Jeg fødte snuppa 2,5 uke før termin og hun var bare 2600 gram og 46 cm (hun hadde vekstavvik på opp i 21% under sv.skapet). Hun klarte seg helt fint. Så lenge de er over 37.svangerskapsuke så går det meste greit selv om de er litt små.
Værre var det å få gutten min i uke 34. Han var 2,2 kg (helt passelig stor til å være 6 uker før). Men siden han kom så tidlig så måtte vi holde på med sondemating i flere uker før han tok pupp.
Så hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt det helt med ro [:)]

ORIGINAL: janpanmarsipan

kanskje fordi din er jente? gutter skal kanskje veie litt mer [&:] hakke peil jeg.. det var hvertfall det legen sa...

Du får spise MASSE og kose deg ekstra mye de neste dagene. "feite" babyen litt opp[;)]

Det går nok bra. Er vel i slutten de små legger mest på seg uansett, og du har jo noen uker igjen[:)]

ORIGINAL: jente05

Du får spise MASSE og kose deg ekstra mye de neste dagene. "feite" babyen litt opp[;)]

Det går nok bra. Er vel i slutten de små legger mest på seg uansett, og du har jo noen uker igjen[:)]

hehhehe[:D] Mor har lagt på seg det en fullgåttsvangerskap skal være 1 måned før termin altså ca 14 kilo, og spist en god del snop de siste 2 månedene- så det er nok mor som tar til seg all sukker/fett mens den lille visst holder seg "slank og liten"[8D] såå all min selvofrelse som snop etende mor i håp om å få en "sukkerunge" er nok bortkastet, men får håpe at han klarer å bikke over å veie 3 kilo innen han plopper ut får jeg håpe..

Back
Topp