Fin oversikt! TakkMinus og pluss angis fra 50-percentilen, altså fra der det er mest sannsynlig at snittet ligger. Normalspennet er stort. Her er en del kurver: http://www.helse-bergen.no/no/OmOss.../Documents/Doppler-ultralyd/Biometrihefte.pdf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fin oversikt! TakkMinus og pluss angis fra 50-percentilen, altså fra der det er mest sannsynlig at snittet ligger. Normalspennet er stort. Her er en del kurver: http://www.helse-bergen.no/no/OmOss.../Documents/Doppler-ultralyd/Biometrihefte.pdf
Ja, det er jo akkurat det. Men er veldig flink med målingene, så kan jo være positivt. Men derfor de også mener han er liten, fordi de forventet på en måte en litt større baby. Og min forgje var 4500g. Men mulig jeg hadde en form for svangerskapsdiabetes den gangen også uten at det ble oppdaget. Du får nok oppfølging også, med vekstkontroll osv. Lykke til videre. Det går kjempe fint.Så rart at han er liten, de sier jo svangerskapsdiabetes øker sjangsen for stor baby. Har fått det selv nylig, så jeg er litt spent på om jeg får vekstestimering jeg også. Fått time på sykehuset hvertfall men vet ikke til hva.
Takk. Det er jo helt perfekt. De spør meg alltid om det er jente, for jentene kan være litt mindre. Men nå er jeg ikke bekymret når jeg leser hva dere skriver også. Takk for svar.Jeg er 32+5 og mi tulle er like under 1800 idag. Helt perfekt og helt innaforsyns ikke 1700 hørtes lite ut i det hele tatt
![]()
Ok, jeg finne ett sånt blått skjema på OUL. Der står termin og en del om babyen osv. Men, om legen ikke sier det er noe avvik og alt er ok, så ville jeg bare gledet meg over detTok masse mål, men skrev ikke ned noe som jeg kunne se!? Vet ikke om jeg har et blått skjema..
Sa ikke noe om at dette var utenfor normalen.
Kanskje det er lagt i journalen på sykehuset da... Men helt riktig som du sier: vi må bare glede oss over at alt er tilsynelatende fint!Ok, jeg finne ett sånt blått skjema på OUL. Der står termin og en del om babyen osv. Men, om legen ikke sier det er noe avvik og alt er ok, så ville jeg bare gledet meg over detHer er alt ok med den lille, men jeg er grunnen til at hun må måles osv
![]()