Vekstavvik...

Challa

Betatt av forumet
Va til jordmor i dag (39+2) og symfysemålet mitt hadde stege fra 33 cm til 39 cm på to uke (Hadde ei sånn økning sist svangerskap også, gutten lå da på snittet på ekstra UL kontroll), så blei sendt på UL for vekstkontroll. Jordmor syns det virka som mye baby. Det som va litt rart va at på UL viste det se å være et vekstavvik på -11%, ikkje nokke å tenke på i følge ho som utførte ultralyden. Skal sies at vi hadde samme dame som på den ordinære ultralyden, ikkje så veldig hyggelig dame.

Syns bare sjøl at det va rart å å ei sånn økning i symfysemålet, men et avvik i vekst på -11 %. Nokken som har nokke lignende erfaring?

Har også en mage som har vokst veldig på slutten, men min baby er 9% mer enn gj.snitt.. Synes jo igrunn det er mer "normalt" enn -..? Men jeg vet ikke så mye om det sånn ellers. Fikk beskjed om at alt var bra med babyen, og har roet meg med det.
Håper du finner ut av et du lurer på, og at alt er i orden med deg og baby'n :-)

Villemo

mi e litt mindre enn gjennomsnittet nå til å begynne meg så var hun bang på gjennomsnittet, men jordmor syns ikkje det var nok til å bry seg med og hun syns heller det var litt bra for min del siden jeg er så liten :P så blir spennende å se hvor stor hun er når hun bestemmer seg for å komme :)

Ja e spent no. Storebror va litt over snittet ved fødsel, va på 3d i uke 30 å da va lillebror i magen 2% over snittet, så at han no e 11% under overraska me litt sidn e blei sendt til henvisning fordi magen har vokst veldig dei to siste ukene. Alt så bra ut på UL så må no bare vente å se til han bestemme se for å komme :)

Førstemann kom ei uke før, så begynne å bli utålmodig no sidn det e akkurat ei uke til termin :P

Smør deg med tålmodighet :-)
Mine to første har fødselen startet 3da før og 12dg før.. Denne gangen er jeg 3dager over.. Foreløbig..:-P

Villemo

Back
Topp