Vekstavvik ??

Trudee

Glad i forumet
Var på vekstkontroll idag og lillegutt ble målt til 11% + i vekstavvik, altså en litt større gutt ;) Men er det noen som vet hvor mye større det vil tilsi i fødselvekt? Erfaringer?

di regner da at han er ca 11% større enn gjennomsnittet, bare se på hvor stor gjennomsnittet er i den uken du er i, og pluss på 11 % :)

Her fikk vi også 12 % + på siste vekstkontroll :)

Tror dem går ut ifra hvor stor han er i forhold til uken du er i :)

Gjennomsnittet er vel fortsatt ca 3500g og 11% vil da tilsi at han utvifra sin vekt nå vil veie rundt 3850g. Men veksten varierer jo så det vil egentlig bare di at han er 11% større enn gjennomsnittet på akkurat denne alderen nå :)

Jenta mi er også litt over gjennomsnittet, vet ikke prosenten, men det har ingenting å si enda:)

Jeg fikk beskjed på ultralyd i uke 27 at snuppa vår har et vekstavvik på +15%! synes dette høres veldig mye ut....?

Kan jeg spørre hvorfor dere har vert på vekstkontroll? er det fordi at SF-målene var høye eller har dere spurt om det selv? Jeg ligger selv helt i kanten (på toppen) på det grønne fletet. :P

Jeg skal på vekstestimering i uke 32, siden jeg er så gammel( >35 år).

Jeg skal på vekstestimering i uke 32, siden jeg er så gammel( >35 år).

Jeg lå midt på den sorte streken på SF-mål hos jordmor i uke 24, men når jeg var på 3D-ul fikk jeg beskjed om ei stor tulle i magen som lå 15% over gjennomsnittet.. Ble litt skremt, for jeg synes dette høres veldig mye ut... Er førstegangs.. 

Jeg skal på vekstestimering i uke 32 pga dysmatur jente sist.

Vi får vekstestimeringer pga høye sf-mål, mye fostervann og at storebror ble 4268g :)

Jeg skal også på vekstestimering i uke 32.Jeg får UL pga alder og høy bmi.
Er spent på om hun er stor siden jeg forrige gang fikk ett barn på 4080g.

Jeg fikk fordi jeg er inne til kontroll hver 4. Uke pga konisering i februar. Å så HATER jeg gynekologisk undersøkelse og innvendig ultralyd, så regner med at de igrunn bare tar vekstkontroll for at det skal bli litt triveligere :p eller for å bare gjør det siden jeg allerede er der :) men ligger også høyt på sf-mål ligger over høyeste graf :p

Ok. Følte jeg kuppet tråden litt nå... Beklager :/

Nei, det gjorde du absolutt ikke :) fikk jo svar på det jeg lurte på så null problem du :) Storebror var 3880g så da ser det ut som om lillebror får en lignende vekt :) håper bare det ikke blir så mange grammene mer ;)

Sønnen min blir 6% større han da. Men det er ikke så ille da. Førstemannen her var 3780, så blir nok omtrent samme med han :) Kommer jo an på hvor godt han legger på seg. Blir nok en lang og slank type dette her også :)

Back
Topp