vekstavvik

~lille lavendel~

Forelsket i forumet
jeg var på ul i dag og fikk konstantert vekstavvik. hedde nesten ikke vokst på 3 uker. må settes i gang om det ikke forandrer seg. skal tilbake på mandag. alt såg fint ut ellers og barnet har det bare bra.

ble jo redd jeg nå. noen andre som har vert borte i dette?

hvor stort vekstavvik da?

Min lille pie er også mindre, men ikke så mye lengre. Jeg får ul hver andre uke for å sjekke veksten.

Jeg ble satt i gang i uke 37 med snuppa pga vekstavvik (og jeg hadde gått i 8 dager med 4 cm åpning og maserier).
Hun hadde 21% vekstavvik. Var 2,6 kg når hun ble født.

huff ikkje noe godt å høre det, men får satse på at de tar den rette avgjørelsen og at alt går bra..
Hvor stor avik var det??

jeg vet rett og slett ikke hvor stort avvik det var men hun hadde så godt som ikke lagt på seg noe siden sist[:(]. det er 3 uker siden. da var hun rett over 2 kg. har en jente fra før og hun var 2500g ved termin.. 5 uker før ble hun estimert til 2550g! har hu tatt av 50 gr de siste ukene liksom???[8|]. tror de målingene ikke alltid er helt rett. jenta mi var ikke tynn eller slakk, slik underernærte barn ofte er. var akkurat som ett annet barn født til termin, bare litt liten.

føler det kansje blir feil å bli satt i gang denne gangen når det var likt sist.[8|] men da oppdaget de jo ikke avviket.

dere som har hatt barn med vekstavvik, var barna veldi rolige i magen????

Jeg har ei venninne som fikk estimert babyen til 3,5 kilo og da den kom ut var den 5 kilo, så jeg tror ikke det alltid er så lett estimere hvor stor den kommer til å bli. De måler jo bare beinene og ikke tykkelsen på fettet og huden. Min jente var ved 36+3 2,5 kilo. Skal som sagt tilbake på onsdag[:)]

ORIGINAL: ~lille lavendel~

jeg vet rett og slett ikke hvor stort avvik det var men hun hadde så godt som ikke lagt på seg noe siden sist[:(]. det er 3 uker siden. da var hun rett over 2 kg. har en jente fra før og hun var 2500g ved termin.. 5 uker før ble hun estimert til 2550g! har hu tatt av 50 gr de siste ukene liksom???[8|]. tror de målingene ikke alltid er helt rett. jenta mi var ikke tynn eller slakk, slik underernærte barn ofte er. var akkurat som ett annet barn født til termin, bare litt liten.

føler det kansje blir feil å bli satt i gang denne gangen når det var likt sist.[8|] men da oppdaget de jo ikke avviket.

dere som har hatt barn med vekstavvik, var barna veldi rolige i magen????

Merket ikke at hun var rolig i magen da jeg gikk gravid med snuppa. Men denne babyen er mer aktiv. Trenger ikke bety noe. Har vært på ekstra kontroller for å sjekke om denne babyen også har vekstavvik. Men han er helt normal[:)]

Håper babyen din ikke har så stort avvik når h*n blir født. Den estimeringen er ikke alltid riktig. Jeg har hørt om flere tilfeller der de har gjettet opp mot 1 kg feil.....

Jeg kan ikke si at denne jenta er så rolig i magen heller. Tror noen ganger at hun prøver å sparke seg ut. Kjennes sånn i ribbeina ihvertfall!

Back
Topp