Vekstavvik og igangsetting.

Ss91

Andre møte med forumet
Var på vekstkontroll i dag uke 37+6 pga avflatende sf mål siden uke 28, jenta i magen ble estimert til ca 2500 gr eller rett under.
Så sykehuset ville ikke at jeg skulle gå til termin da ho var liten og hadde hatt lite vekst fra sist kontroll, 2090 gr uke 33+6..
Noen som har erfaring med lav vekt på kontroll? Er redd for at noe skal være galt, fikk beskjed at om baby ikke tålte riene ville det bli keisersnitt, er det normalt å gi beskjed om det ved igangsetting? Ble satt i gang sist fødsel på overtid men det ble ikke sakt noe om mulig keisersnitt da.

Kjenner jeg ble litt stressa og urolig da jeg skal tilbake om 2 dager for igangsetting :nailbiting:
Pga vår forhistorie (mistet vår 2 år gamle sønn pga genetisk sykdom for 4 år siden) så har sykehuset heldigvis lovd at pappen skal få være med hele tiden og det er betryggende men kjenner at panikken begynner å slå litt inn da jeg nå har 2 dager og tenke og gruble på det:banghead:
 
Har ikke noe erfaring selv. Men håper du greier å slappe av og ikke tenke så mye de neste dagene.
Det er nok lettere sagt enn gjort.
Har du mulighet til å få time hos jordmor for samtale, for å roe nervene litt? Kanskje det kan hjelpe å få pratet om bekymringene?
 
Sender en klem! Ingen erfaring selv, men det høres jo bare ut som sykehuset er veldig flinke til å informere om hvordan ting funker. Super at de følger så godt med og ser at baby kan få det bedre utenfor magen enn inni nå, samt ser på hvordan hun kommer ut på en tryggest og best mulig måte. :) Ønsker deg masse lykke til!
 
Sender en klem! Ingen erfaring selv, men det høres jo bare ut som sykehuset er veldig flinke til å informere om hvordan ting funker. Super at de følger så godt med og ser at baby kan få det bedre utenfor magen enn inni nå, samt ser på hvordan hun kommer ut på en tryggest og best mulig måte. :) Ønsker deg masse lykke til!

Tusen takk :Heartred ja føler meg veldig godt ivaretatt av sykehuset :happy:
 
Sniker. Jeg fødte siste i uke 35+6. Hadde avflatende sf mål. Han var mye mindre enn de trodde. Kun 2030 gr. Han er helt frisk i dag:happy:
 
Var på vekstkontroll i dag uke 37+6 pga avflatende sf mål siden uke 28, jenta i magen ble estimert til ca 2500 gr eller rett under.
Så sykehuset ville ikke at jeg skulle gå til termin da ho var liten og hadde hatt lite vekst fra sist kontroll, 2090 gr uke 33+6..
Noen som har erfaring med lav vekt på kontroll? Er redd for at noe skal være galt, fikk beskjed at om baby ikke tålte riene ville det bli keisersnitt, er det normalt å gi beskjed om det ved igangsetting? Ble satt i gang sist fødsel på overtid men det ble ikke sakt noe om mulig keisersnitt da.

Kjenner jeg ble litt stressa og urolig da jeg skal tilbake om 2 dager for igangsetting :nailbiting:
Pga vår forhistorie (mistet vår 2 år gamle sønn pga genetisk sykdom for 4 år siden) så har sykehuset heldigvis lovd at pappen skal få være med hele tiden og det er betryggende men kjenner at panikken begynner å slå litt inn da jeg nå har 2 dager og tenke og gruble på det:banghead:
En liten dysmatur og prematur baby vil av og til tåle stresset av rier dårligere enn en terminbaby. er kun derfor de informerer om eventuelt keisersnitt. De følger godt med underveis og som regel tåler babyene riene godt :)
 
Jeg har null erfaring på hva du spør om men vil gjerne fortelle deg at uansett hvor mye du tenker og grubler så kommer det ikke til å forandre noen ting. Du blir bare sliten og nervøs. Prøv å slappe av og what will be will be. Vet det er enklere sagt enn gjort. Håper alt går bra med dere alle :love017
 
Min første ble fulgt opp gjennom hele svangerskapet pga vekstavvik. Hun var 2755 g da hun ble født til termin(40+1), og tålte fødselen veldig godt! Jeg hørte aldri noe om igangsettelse pga størrelsen hennes. 2500-4500 g regnes jo som normalvektig. Det kan tenkes at de frykter begynnende morkakesvikt f.eks hvis vekstkurven har veldig stort avvik.
Hos meg var vekstkurven jevn på ca -10% - -15% i første svangerskap.
I dette svangerskapet ligger den jevnt på ca -10%, og jeg får gå i fødsel av meg selv så lenge vekstkurven ikke får et kjempehopp opp eller ned. Knøttet mitt ble estimert til 1836 g på sist kontroll(33+1), 1435 g på kontrollen før der(31+0).

Du blir godt ivaretatt høres det ut som, ønsker deg masse lykke til :happy:
 
Back
Topp