Vekst

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Noen som vet hvor store barna er nå? Lillemann ligger litt under gjsnitt, og var 1400g nå i uke 30. Legen sa 3200-3400 til termin om han fulgte egen kurve.. men de vokser vel litt i rykk og napp, så blir spennende å se :-)

Han var under snitt for en mnd siden, men jeg er rimelig sikker på at han havner over snitt slik som storesøster til slutt.. Vokser jo i rykk og napp som du sier.

Stoler ikke helt på de målingene uansett. Storesøster ble målt samme dag som hun ble født til å være helt på snitt, men når hun kom ut var hun 4080 gr og 52 cm. Nå blir de jo vanskeligere å måle jo trangere det er inni der, men likevel. Trur jeg hadde tatt de målingene med ei klype salt så lenge det ikke er snakk om store vekstavvik..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Snuppa her var 990g i uke 26+6 og var da 1% under snittet... Så er vel på snittet ca enda :)

Jeg får forskjellig beskjed hver 14 dag :/ først var hun litt over gjennomsnittet , men sist så var hun 1300 ca. Så jeg vet ikke helt hvor stor hun er

Både på 3d ul og kontroll ul på sykehuset i uke 30+6 fikk jeg beskjed om at hun var 3% større enn gjennomsnittet. Sist kontroll veide hun 1600g ca. Skal tilbake om 2 uker. Er spent på hva de sier da...

Jeg var på 3d ul for noen dager siden og da var hun ca 1100 gram. Men jeg ligger veldig høyt på sf mål da. Var hos legen i går og da var det på 30 cm. Jeg er ca 27 uker på vei, Storebror var 4210. Så legen sa at babyen sikkert ble større.

Jeg aner ikke hvor stor eller liten knøttet i magen er, men symfysemålet mitt har vært litt over gjennomsnittet hele veien, så er veldig spent på hva målene hans/hennes blir når h*n kommer ut :)

Var på ul i uke 28 og da var hun 1385 og lå litt over gjennomsnittet:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Hvordan kan de vite sånn ca hva fosteret veier? Man kan vel ikke stole på symfyse målet eller? Jeg ligger litt under den røde streken, hadde en vekstavvik på -2,6% for litt over en måned siden når jeg var på ul, men det hadde ikke noe å si sa de. Skal på ny ul 19 mars nå å tenker da å spørre om de vet sånn ca hva fosteret veier. Håper ikke jeg må presse ut unge på over 4 kilo :p

Eg veit ikkje kor stor han er no, men skal på ul om ca 2 veke så regner med å få vite det då:)

Hvordan kan de vite sånn ca hva fosteret veier? Man kan vel ikke stole på symfyse målet eller? Jeg ligger litt under den røde streken, hadde en vekstavvik på -2,6% for litt over en måned siden når jeg var på ul, men det hadde ikke noe å si sa de. Skal på ny ul 19 mars nå å tenker da å spørre om de vet sånn ca hva fosteret veier. Håper ikke jeg må presse ut unge på over 4 kilo :p

De tar mål av mage eller hode og regner ut gram i forhold til størrelse.. Er jaggu ikke helt sikker.. De tar innimellom feil da :P Symfysemålet er litt bob-bob, men det gir jo en pekepinn.

Jeg hadde f.eks veeeldig høyt SF mål på denne tiden i forrige svangerskap, og ble sendt til Ul pga det, men UL viste vekstavvik på -10%, så var jo litt merkelig. Hun var uansett 3400 en uke på overtid, så stemte vel det da, om hun la på seg godt den siste uken :)

Jeg har ikke peiling på hvor stor gutten min er jeg :p tror ikke jeg kommer til å få vite ser heller før han plutselig er ute!

Back
Topp